استقبال فلسطین از بازگشایی دفتر سازمان آزادی بخش در واشنگتن

تشکیلات خودگردان فلسطین از تصمیم دولت بایدن برای بازگشایی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله امروز (پنجشنبه) از تصمیم دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا برای بازگشایی دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن، چند سال‌ پس از بسته شدن به دستور دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق استقبال کرد.

«جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی فتح گفت: بازگشایی کنسولگری اشغال شده قدس و دفتر سازمان آزادی بخش فلسطین در واشنگتن و تعهد به راه حل تشکیل دو دولت نشانه‌های مثبتی است که ما از آن استقبال می‌کنیم.

«ریچارد میلز» نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه گذشته در یک کنفرانس مجازی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که رئیس جمهور بایدن به روشنی گفته است قصد دارد برنامه‌های کمک رسانی آمریکا را در حمایت از برنامه‌های توسعه اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین از سر بگیرد و برای برقراری روابط دیپلماتیکی که دولت قبلی آمریکا آن را قطع کرده بود، گام‌هایی بردارد.

او گفت: دولت جو بایدن از راه حل تشکیل دو کشور مستقل برای حل اختلافات میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند، اما به حمایت قاطع خود از تل آویو نیز همچنان ادامه می‌دهد. واشنگتن از اسرائیل و فلسطینیان می‌خواهد از برداشتن گام‌های یک جانبه‌ای که راه حل تشکیل دو کشور مستقل را دشوارتر می‌کند، مانند الحاق خاک، شهرک سازی، تخریب، تحریک به خشونت و پرداخت غرامت (کمک هزینه) به کسانی که به علت اقدامات تروریستی زندانی شده اند، خودداری کنند.

دولت ترامپ بودجه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطین (UNRWA) را قطع و دفتر نمایندگی فلسطین در واشنگتن را تعطیل کرده بود و به حمایت خود از تل آویو با به رسمیت شناختن قدس به پایتختی این رژیم افزوده بود و شهرک سازی صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی را مغایر با قوانین بین المللی نمی‌دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار