سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از کشور‌های جهان خواست به جای سیاه‌نمایی و تنش به سیستم گفت‌وگو با در نظر گرفتن منافع یکدیگر روی آورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) همه کشور‌های جهان را به پیوستن به سیستم گفت‌وگو به جای سیاه نمایی و تنش آفرینی فراخواند.

او گفت: جهان باید از سیاه نمایی بین المللی دور شود و به سیستم گفت‌وگوی مداوم با در نظر گرفتن منافع دیگران منتقل شود.

پسکوف در بیانیه مطبوعاتی خود افزود: در امور جهانی سخن گفتن از تنها یک کشور بسیار دشوار است. این چالش‌های بسیار جدی و بزرگی است که نیازمند تغییر در روابط بین کشور‌هاست. به عنوان مثال خودخواهی بین‌المللی که گاهی اوقات به شکل سیاه نمایی بین المللی در می‌آید، بسیار خطرناک است.

او افزود: البته ما باید به سمت یک سیستم گفت‌وگوی مداوم برویم و منافع یکدیگر را در نظر بگیریم. این دقیقاً همان چیزی است که رئیس جمهور پوتین دائماً درباره آن صحبت می‌کند.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره احتمال اینکه «الگوی روسی» نیز دچار بحران باشد، گفت: واقعیت این است که روسیه در یک سیاره جداگانه زندگی نمی‌کند. مسکو عضو جامعه بین المللی است و متاسفانه نمی‌توان آن را از چالش‌ها و مشکلاتی که اکنون در سراسر جهان بوجود می‌آیند، جدا کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس که امسال به خاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا به شکل مجازی برگزار می‌شود، اعلام کرد که از نظر مقیاس و ماهیت سیستم پیچیده چالش‌ها و تهدیدات بالقوه، وضعیت کنونی جهان به مانند دهه ۳۰ قرن گذشته است. او گفت: هیچگونه تشابه مستقیمی در تاریخ وجود ندارد، اما برخی از متخصصان که من به نظر آن‌ها احترام می‌گذارم، وضعیت موجود را با دهه ۳۰ قرن گذشته مرتبط می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار