اعتبار ویژه برای بیابان زدایی در سربیشه

امسال ۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان اعتبار به شهرستان سربیشه برای اجرای پروژه‌های بیابان زدایی تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فتحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی با توجه به کمک اداره‌کل منابع طبیعی به شهرستان سربیشه در حوزه بیابان زدایی برای مبارزه با پدیده گرد و غبار و مقابله با بیابان زایی دو میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

او افزود: این اعتبارات در قالب ۴ پروژه در بخش‌های مرکزی و درح شهرستان در حال اجرا است.

فتحی تصریح کرد: بیشتر این پروژه‌ها از ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعدادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.


بیشتر بخوانید


 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه تصریح کرد: اجرای پروژه نهالکاری همراه با آبیاری و توسعه فضای سبز درمنطقه مرزی ماهیرود بخش درح هم به زودی توسط پیمانکار پروژه آغاز خواهد شد.

او درباره‌ پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر گفت: تعداد دو پروژه از جمله ۴۰۰ هکتار مدیریت هرزآب در مرتع شیرگ بخش مرکزی و همچنین ۱۵۰ هکتار هلالی آبگیر توام با بذرپاشی در مرتع سرزه بخش مود از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افتتاح می‌شود که افزایش پوشش گیاهی و افزایش علوفه دام و کنترل رواناب‌ها درعرصه را درپی خواهد داشت.

فتحی ادامه داد: افتتاح مابقی پروژه‌ها در بخش‌های آبخیزداری، بیابان و جنگل در صورت اتمام آن‌ها در هفته منابع طبیعی که از نیمه اسفندماه آغاز می شود، انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.