فعالیت پایگاه اهدای خون کاشمر همزمان با دهه‌ی مبارک فجر

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: در روز‌های سخت تامین خون در خراسان رضوی همگام با شیوع ویروس کرونا، پایگاه اهدای خون امیر المومنین کاشمر همزمان با دهه‌ی مبارک فجر آماده خدمت رسانی به هموطنان می‌باشد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله سبحانی سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: تامین ذخایر خونی در خراسان رضوی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون روز‌های پرتلاطم و گاهی سخت و بحرانی را به خاطر کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های اهدای خون سپری کرده است.

او افزود: میزان ذخایر خونی و اهدای خون توسط داوطلبان در شرایط شیوع کرونا بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: ترس از ابتلای به کرونا، مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون را کاهش داده و در این میان سرمای هوا نیز بر این شرایط تاثیرگذار بوده است.

سبحانی با اشاره به کاهش ذخایر خونی به دلیل برودت هوا و شیوع کرونا بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی موجود سیر نزولی یافته است که با ادامه این روند در روز‌های آتی پاسخگویی به بیماران نیازمند خون و مراکز درمانی با مشکل مواجه خواهد شد.

او با اشاره به فراگیری بیماری کرونا تصریح کرد: در حال حاضر کاهش ۱۲ درصدی تعداد مراجعه کنندگان و همچنین کاهش ۱۱ درصدی اهداکنندگان خون را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی شاهد هستیم.

این پایگاه درخیابان سلطانیه-بین سلطانیه ۳ و ۵ روبروی حسینیه حیدری واقع شده است (تلفن ۵۵۲۴۰۱۱۵ -۰۵۱) و از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ الی ۱۱ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون می‌باشد.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.