۲۵۰۰ کلاس درس در استان همدان نیازمند مقاوم‌سازی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۶۵ درصد از کلاس‌های درس و مدارس استان همدان دارای وضعیت مناسب و استاندارد هستند.

۲۵۰۰ کلاس درس در استان همدان نیازمند مقاوم‌سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسین مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون ۸ هزار و ۲۰۰ کلاس درس معادل ۶۵ درصد کل مدارس استان دارای وضعیت مناسب و استاندارد هستند، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیاز به مقاوم‌سازی و یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس نیاز به بازسازی دارند.

مرادی با اشاره به ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: امسال همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۷۹ کلاس درس در قالب ۱۰ طرح با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و زیربنا هفت هزار و ۵۵۰ متر مربع، به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان همدان با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۴۰ طرح در استان همدان ساخته و تجهیز شده است، اظهار داشت: یک‌هزار و ۸۰۰ کلاس درس در فضایی با مساحت ۱۷۰ هزار متر مربع و اعتبار ۱۸۱ میلیارد تومان در قالب این تعداد طرح بهره برداری شده است.

مرادی با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد اجرای طرح‌ها با مشارکت خیران بوده است، ادامه داد: بر اساس مصوبه صورت گرفته به هر میزان که خیران هر استان در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند به همان میزان اعتبار در بودجه سنواتی سال آینده آن‌ها اختصاص می‌یابد.

او افزود: ۳۴۲ طرح در استان همدان در دست اجرا است که ۲۵۸ طرح آن دولتی و ۸۴ مورد با مشارکت خیران ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان گفت: طرح مشارکت خیران به نام آجر به آجر از ابتدای امسال شکل گرفته و بر اساس آن همه افراد با هر توان مالی می‌توانند در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

مرادی اظهار داشت: در استان همدان ۲ هزار و ۵۶۰ مدرسه با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس وجود دارد که در این کلاس‌ها ۲۹۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.

او با بیان اینکه ۷۱ درصد مدارس استان همدان در مناطق شهری و ۲۹ درصد دیگر در مناطق روستایی است، بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰ کلاس درس تاکنون در قالب لایحه مقاوم سازی و بازسازی مجلس شورای اسلامی، توسعه یافته است.

مدیرکل توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه امسال این اداره کل ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته دارد، اضافه کرد: امسال ۹۷ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۵۲ میلیارد تومان نیز تحقق خیران بوده، اما برای پیگیری و بهره برداری از همه طرح‌ها، ۳۱۵ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار