آغاز ساخت نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در استان همدان /ساخت مدارس با کمک ۲۲۰ خیر مدرسه ساز

آیین خشت گذاری نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در استان همدان با آغاز اجرای عملیات ساخت مدرسه دو کلاسه روستای قره دای از توابع بخش پیشخور فامنین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مرادی، مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان در مراسم خشت گذاری نخستین مدرسه پویش ملی آجر به آجر در استان گفت: در راستای طرح تحول آجر به آجر، امروز آیین خشت گذاری مدرسه دو کلاسه روستای قره دای از محل پویش محرم برگزار شد.

او افزود: طرح تحول آجر به آجر چند پویش دارد که اولین پویشی که در استان همدان انجام شد با نام پویش مهر را با محرم آغاز کنیم است.

او همچنین در خصوص ساخت این مدرسه افزود: مدرسه دو کلاسه روستای قره دای با مساحت ۱۵۰ متر مربع زیر بنا و اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان امروز کار خشت گزاری آن انجام شد و تا مهرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و در اختیار دانش آموزان و آموزش و پرورش قرار خواهیم داد.

 مرادی گفت: در  استان ۸۸۰ خیر حقیقی و حقوقی وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ خیر مدرسه ساز هستند.

او عنوان کرد: در شهرستان فامنین ۱۱ خیر مدرسه ساز وجود دارد و هم اکنون ۶ طرح خیر ساز در روستا‌های مختلف در حال ساخت است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان همدان گفت: امیدوار هستیم با مشارکت همه مردم و خیرین در امر مدرسه سازی بتوانیم شاهد رفع کمبود و قسمت‌های آموزشی باشیم و بتوانیم مدارس با کیفیت و استانداردی تحویل مجموعه آموزش و پرورش بدهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.