بیش از ۴ هزار بانوی بوشهری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموختند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: چهار هزار و ۶۳۳ بانوی استان از ابتدای سال تا کنون، با حضور در دوره‌های مهارتی بخش دولتی توانمند شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید دراهکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در نشست برنامه ریزی آموزشی بانوان استان بوشهر، عنوان کرد: با تدوین برنامه‌های آموزشی در حوزه توانمندسازی بانوان، ۴۵۲ دوره مهارتی با تنوع بیش از ۲۰۰ حرفه آموزشی در ۱۰ شهرستان استان اجرا شده است.

او با اشاره به شرکت چهار هزار و ۶۳۳ بانوی استان در دوره‌های مهارتی از ابتدای امسال تا کنون، افزود: آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های ساکنین مناطق روستایی، متقاضیان مهارت آموزی، زنان سرپرست خانوار، زنان خانه دار، دانشجویان، افراد دارای معلولیت، آسیب دیدگان اجتماعی و ساکنین مناطق مرزی و محروم برای بانوان ارائه شده است.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: اشتغال و مهارت آموزی دو مقوله به هم وابسته‌اند و در شرایط امروز اقتصاد، آشنایی جوانان به ویژه بانوان با آموزش‌های مهارتی و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ورود به بازار کار موثر است.


بیشتر بخوانید


دراهکی به مهارت آموزی ۸ هزار ۶۴۲ بانوی استان بوشهر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انطباق مهارت‌های جدید با استاندارد‌های جهانی است و در این باره ماموریت ارایه آموزش در جوار دانشگاه‌ها، آموزش صنایع، آموزش اصناف، آموزش در پادگان‌ها، آموزش روستاییان و زنان سرپرست خانوار را به منظور ارتقای کیفیت تولید و بهره‌وری، و تربیت نیروی انسانی ماهر برعهده دارد.

او از اجرای طرح توانمندسازی مهارتی زنان مبتنی بر بهره‌مندی از الگوی نوین برای توسعه اشتغال به ویژه مشاغل خانگی با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر خبر داد و گفت: در این طرح فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی برای جامعه هدف دنبال می‌شود و اجرای آن می‌تواند موجب توانمندسازی زنان، ایجاد شغل پایدار با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی و بهبود وضعیت معیشتی آنان شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.