مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبر داد؛

واگذاری بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی به معلولان خراسان شمالی

قربانی از واگذاری ۳۲۰ واحد مسکونی به معلولان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،قربانی مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر گفت:۳۲۰ واحد مسکن به معلولین استان واگذار شده است و تا پایان سال  ۱۵۰ واحد دیگر تحویل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۸۶ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول واگذار شده است، افزود: ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات شهری و ۸۵ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی به خانواده‌های دارای ۲ معلول پراخت می‌شود.

قربانی عنوان کرد:۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر مددجو از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند که  از این تعداد ۳۴ هزار معلول، ۹ هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش هستند، ۶۰۸ کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، ما بقی نیز در حوزه آسیب های اجتماعی و... از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.

 قربانی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت:  مرکز جامع و بازتوانی اعتیاد در تیرماه امسال  راه اندازی شد که خراسان شمالی جز ۵ استان اول کشور است.

قربانی افزود:مراحل درمانی این مرکز با اقامت دائم ۴ ماهه آغاز و تا حرفه آموزی و اشتغالزایی ادامه دارد.

به گفته او ۲۰ نفر بهبودیافته از ابتدای راه اندازی این مراکز داشتیم که الان وارد حرفه آموزی و اشتغال شده اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سهم بهزیستی از اعتبارات اشتغال است، افزود: ۷۰ درصد اعتبارات جذب شده و مابقی اعتبار جذب نشده مربوط به بانک‌های خصوصی است که با بهزیستی همکاری لازم را ندارند.

صحرانورد معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی هم در ادامه این نشست گفت:در شش ماهه نخست امسال ۳ هزار تماس یا مراجعه به مراکز بهزیستی داشتیم که همسر آزاری بیشترین موارد آسیب های اجتماعی بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی خاوری
۱۴:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
علی خاوری ناشنوا هستم خانم ناشنوا هستم فرزند دختر ۲ هستم .خانواده ۴ نفر مشگل دارم خانه نداره بیکار نداره .
شهر بجنورد.روستا گلی