رونمایی از ۹ طرح دانش‌بنیان با حضور معاون رئیس جمهوری در مشهد

۹ طرح مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه پلاسمایی، پمپ فشار قوی سامانه آب شیرین کن، مجتمع کارگاهی شهید ستاری یک، آزمایشگاه پمپ آب کاوش صنعت توس، بزرگترین مرکز صنعتی لیرز کشور با نام مرکز لیزر آلما و مرکز فناوری‌های نوین شرکت طا‌ها قالب توس، رونمایی شد.

همچنین پردیس مشترک دانشگاه فردوسی و پارک علم و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی و توربین بادی ۲۵۰ کیلو وات شرکت پیشرفته هوا خورشید نیز رونمایی شد و مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگ‌ها در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مشهد هم به بهره برداری رسید.

 پردیس علم و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در زمینی به مساحت پنج هکتار برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه فردوسی مشهد در پنج سال راه اندازی و سه هزار دانش آموخته تحصیلات تکمیلی در این پردیس مستقر خواهند شد.


بیشتر بخوانید

مشهد بستری مناسب برای توسعه صنایع خلاق


آزمایشگاه هوشمند سازی دیسپاچینگ با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان برای توسعه فناوری هوشمندسازی در صنایع مرتبط با شبکه‌های بزرگ از جمله آب، برق و حمل و نقل است و از مهمترین دستاورد‌های این آزمایشگاه تست هوشمندسازی شبکه آبرسانی مشهد برای نخستین بار در کشور است.

پمپ فشار قوی آب شیرین کن ماشین‌های دوار نیز در قالب طرحی کلان و ملی برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

مجتمع کارگاهی شهید ستاری یک، در سه هزار متر مربع برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش بنیان طی مدت یک سال ساخته شده است و شرکت‌هایی در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، انرژی و آی سی تی در آن مستقر شده اند. با ساخت این مجتمع ظرفیت استقرار برای شرکت‌های کوچک در فضای کارگاهی پارک ۲ برابر شده است.

دستگاه ضد عفونی کننده سطوح و محیط بخار آب اکسیژنه پلاسمایی هم دستگاهی است که فناوری به کار رفته در آن در انحصار آمریکا بوده که یک شرکت دانش بنیان داخلی با دستیابی به این فناوری و با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در قالب یک طرح کلان ملی آن را ساخته است و کاربرد محصول در تجهیزات پزشکی اماکن بسیار ویژه برای مقابله با بیوتروریسم است.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.