اعتصاب ۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی میانمار در اعتراض به اقدامات ارتش

کارمندان ده‌ها بیمارستان و مرکز درمانی در میانمار در اعتراض به آنچه کودتای ارتش توصیف شده، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، جنبش نافرمانی مدنی در میانمار اعلام کرد که کارمندان ۷۰ بیمارستان و بخش پزشکی در ۳۰ شهر در سراسر این کشور در اعتراض به غصب قدرت از سوی ارتش، دست از کار کشیدند.

جنبش نافرمانی مدنی امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای که در شبکه فیس بوک منتشر شد، اعلام کرد ارتش منافع خود را بالاتر از منافع گروه‌های آسیب پذیر که در طی شیوع بیماری ویروس کرونا با مشکل روبرو هستند، قرار داده است. این ویروس منجر به کشته شدن بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در میانمار شده است که بیشترین تلفات در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما از اطاعت از دستورات رژیم غیرقانونی نظامی که نشان می‌دهد آن‌ها برای بیماران فقیر حرمتی قائل نیستند، امتناع می‌ورزیم.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، دانشجویان و جوانان نیز به کارزار نافرمانی مدنی پیوستند.

ارتش میانمار در پاسخ به آنچه که آن را تقلب در انتخابات ماه نوامبر توصیف کرد و در آن اتحادیه ملی دموکراسی اکثریت قاطع را به دست آورد، دست به کودتای نظامی زد. در جریان این کودتا ارتش میانمار آنگ سان سوچی و دیگر مقامات دولتی را بازداشت، وضعیت اضطراری در این کشور وضع و تحویل قدرت را به فرمانده کل ارتش اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار