تصمیم‌گیری در مورد سفر‌های نوروزی قزوین، منوط به نظر ستاد کرونا

معاون استاندار قزوین، هرگونه تصمیم در مورد سفر‌های نوروزی منوط به نظر و تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا دانست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فرخزاد معاون عمرانی استاندار با اشاره به احتمال افزایش سفر‌ها در آستانه نوروز و سال جدید گفت: هر گونه تصمیم در مورد سفر‌های نوروزی منوط به نظر و تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا است، با این حال باید آمادگی این را داشته باشیم که اگر شرایط ویژه‌ای از سوی این ستاد‌ها برای سفر اعلام شد و اقداماتی برایش تعریف کردند، غافلگیر نشویم و از قبل هماهنگی و آمادگی داشته باشیم.

فرخزاد با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری حق تبلیغ سفر را قبل از مصوبه و مجوز ستاد کرونا ندارد، افزود: اگر با انجام مسافرت‌های نوروزی ممانعت شود، باید برای آن هم برنامه‌ریزی داشته باشیم و به لحاظ الزامات کرونایی آمادگی انجام سفر‌ها را داشته باشیم.

رئیس کارگروه خدمات اجرایی سفر استان قزوین عنوان کرد: به‌طورقطع اگر رنگ‌بندی کرونایی استان آبی بماند و یا حتی به سفید بدل شود، باز هم همه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد برداشته نمی‌شود با این حال اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید آمادگی کامل را داشته باشد تا اگر بخشنامه‌ای در مورد سفر‌های نوروزی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیامد، با همان روش‌های قبلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اعمال کنیم.

فرخزاد با تأکید بر لزوم توسعه سامانه‌های گردشگری مجازی و اینترنتی توسط اداره کل گردشگری یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر بخشی از این اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزار‌های کاربردی وجود دارد، باید این سامانه‌ها از نظر رابط کاربری (اینترفیس) تقویت شده و باگ‌زدایی شوند تا اقبال گردشگران ایرانی و حتی خارجی برای استفاده از آن‌ها افزایش یابد.

او افزود: با توجه به مشکلات تأمین برق در استان از سوی نیروگاه‌های حرارتی نورپردازی معابر برای گرامیداشت عید نوروز توسط شهرداری‌ها مؤکداً ممنوع است.

معاون استاندار اضافه کرد: بنابراین در روز‌های مانده به نوروز و بعد از آن امکان نورپردازی خیابان‌ها و اماکن عمومی را نداریم و آذین‌بندی این اماکن و گذرگاه‌های شهری فقط با استفاده از پرچم، پلاکارد، بنر، فیسکچر، تیربرد و سایر تجهیزاتی انجام می‌شود که استفاده از آن‌ها مستلزم مصرف برق نیست.

فرخزاد ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در تأمین و توزیع برق در فصل سرما وجود دارد، شهروندان هم باید پای کار بیایند و با صرفه‌جویی در مصرف برق قدری از بار سنگین تأمین برق روی دوش نیروگاه‌های ما کم کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.