۱۴۰ هزار سفیر سلامت خانوار در بوشهر فعال هستند

بیش از ۱۴۰ هزار نفر سفیر سلامت خانوار در قالب برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت استان بوشهر فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیش از ۱۴۰ هزار نفر سفیر سلامت خانوار و افزون بر هزار و ۷۰۰ نفر رابط سلامت محله در قالب برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» فعال و در حال طی دوره‌های آموزشی هستند.

حمیدرضا رصافیانی افزود: برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت باهدف توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت در مراقبت از خود و جامعه و همیاری و مشارکت جمعی و با تربیت سفیران سلامت و رابطان سلامت محله اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: در این برنامه رابطان و سفیران سلامت در سه حیطه ارتقاء سلامت و پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی در قالب ۲۲ عنوان بسته آموزشی، با مشارکت مربیان  آموزش‌ می‌بینند و به خانواده خود و سایر خانوار‌ها منتقل می‌کنند.

 مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در پی ابلاغ اجرای برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» از طرف وزیر بهداشت در سال کنونی و برای اجرای قوی و مؤثر این برنامه، کارکنان گروه آموزش و ارتقای سلامت در دوره‌های توانمندسازی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.