افتتاح خط تولید پنی سیلین خوراکی مطابق با استاندارد‌ها و ضوابط جی ام پی

مدیرعامل یک شرکت داروسازی گفت: در هفته بعد سایت پنی سیلین خوراکی، مطابق با استاندارد‌ها و ضوابط جی ام پی افتتاح می‌شود.

مصطفی صفاری مدیرعامل و عضو هیئت مدیره یک شرکت داروسازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از خطوط اصلی شرکت ما، خط تولید پنی سیلین‌های خوراکی است که شامل کپسول ها، قرص‌ها و سوسپانسیون‌های خوراکی پنی سیلین است. در چند سال گذشته به واسطه الزامات مورد نیاز سازمان غذا و دارو که هرسال هم درحال بروز شدن است، در یک مرحله به اصلاح مجدد این خط نیاز بود و برای رعایت آن الزامات، تصمیم بر این گرفته شد که خط مجدد از صفر بازسازی شود و در همین راستا پروژه‌ای تعریف شد که به دلیل نواسانات ارز به مدت یک سال متوقف ماند.

او گفت: در سال گذشته مجموعه ما با تکیه بر توانمندی‌های خودش، فرآیند بازسازی را شروع کردند که در همین هفته سایت پنی سیلین خوراکی، مطابق با استاندارد‌ها و ضوابط جی ام پی افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی افزود: پس از افتتاح این خط، تولید محصولات شرکت ما که پروانه بهداشت دارند به چرخه برمی گردند و محصولات دیگری هم به این خط تولید اضافه می‌شوند که این باعث افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی توان فروش شرکت می‌شود.

صفاری در مورد دارو‌هایی که قرار است تولیدشان از سر گرفته شود گفت: این دارو‌ها از دسته پنی سیلین هستند، محصولاتی مانند کپسول آموکسی سیسیلین، سوسپانسیون کو آموکسی کلاو، سوسپانسیون آموکسی سیسیلین در اشکال مختلف و قرص پنی سیلین وی از شاخص‌ترین دارو‌های این خط تولید هستند که پروانه آن‌ها را از قبل داشته ایم و تولید را از سر خواهیم گرفت.

او ادامه داد: محصولاتی دیگر هم هستند که به تدریج به این خط اضافه خواهند شد. ما برای ساخت این خط با توجه به خودکفایی و تمرکز بر پتانسیل‌های خود شرکت، تا حدود ۷۰ درصد صرفه جویی ریالی نسبت به برنامه قبلی داشتیم و این باعث شد تا حد بسیار زیادی در سود کشور، ذخیره سازی داشته باشیم و سرعت عمل و امکان مقابله با نوسانات را به ما داد.

صفاری گفت: در چند ماه آینده سایت پنم‌های تزریقی را راه اندازی خواهیم کرد که در این صورت عملا نیمی از توان تولید شرکت مجددا احیا می‌شود و به چرخه برمی گردد و امیدواریم که با ذخیره سرمایه بسیار زیاد و با کیفیت بسیار خوب و دریافت استاندارد‌های جی ام پی، این سایت‌ها مجددا در مدار تولید قرار بگیرند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار