مدیرکل شیلات لرستان خبر داد؛

بهره برداری از مزرعه پرورش ماهی یک میلیون قطعه‌ای در دلفان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی در روستای "حیدرآباد نورعلی" شهرستان دلفان بهره‌برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان گفت: مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت یک میلیون قطعه به مناسبت دهه فجر در روستای "حیدرآباد نورعلی" شهرستان دلفان بهره‌برداری شد.

کیارش بیرانوند افزود: این طرح از محل اعتبارات روستایی به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال و با همکاری بانک کارآفرینی امید اجرایی شده است.

او اظهار داشت: در صورت فعالیت این واحد با ۱۰۰ درصد ظرفیت، پنج فرصت شغلی مستقیم و ۱۰۰ فرصت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: هم اکنون زیرساخت‌های سه مجتمع پرورش ماهی این استان به ظرفیت هفت و ۴۰۰ تن تکمیل شده است و این واحد‌ها آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

بیرانوند افزود: این اداره کل نسبت به واگذاری مجتمع "فیروزآباد" الشتر با ظرفیت یکهزار تن و "اناررود" دورود با قابلیت پرورش ۴۰۰ تن ماهی آمادگی دارد.

او با تاکید بر اینکه این مجتمع‌ها به صورت کارشناسی به متقاضیان واجد صلاحیت واگذار می‌شود ادامه داد: در سال‌های اخیر مجتمع هایی، چون "عمارت"، "سیلاخور"، "چم شیر" دورود با ظرفیت ۲ هزارتن و "دوآب مادر" الشتر نیز با همین ظرفیت و به صورت مکانیزه تکمیل و به بخش خصوصی واگذار شده اند.

مدیرکل شیلات لرستان اضافه کرد: ماه گذشته نیز مجتمع پرورش ماهی ۶ هزار تنی سپیددشت این استان به عنوان بزرگترین مجموعه سردآبی کشور، آماده واگذاری به بخش خصوصی شد.

بیرانوند اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم در این مجتمع فراهم شده است و اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی شرایط رسمی واگذاری آن به بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷ اعلام می‌شود.

او گفت: تاکنون ۲۵ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و در صورت فعالیت کامل، یکهزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد و سودآوری این مجتمع در سال دست کم ۶۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.