تصاویر ماهواره Starship SN9 توسط Planet منتشر شد

شرکت Planet تصاویر ماهواره Starship SN9 قبل از پرواز آزمایشی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که نمونه اولیه Starship اسپیس ایکس در آستانه پرواز آزمایشی سه شنبه (۲ فوریه) خود بر روی سکوی پرتاب آماده است، که پس از انجام موفقیت آمیز مانورهای پیچیده در پرواز، نمونه اولیه سقوط می‌کند. ماهواره SkySat که توسط شرکت Planet مستقر در سانفرانسیسکو اداره می‌شود، ساعاتی قبل از پرتاب تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا از Starship SN9 را در سایت این شرکت در جنوب تگزاس ثبت کرده است. شرکت Planet در وب سایت خود گفت: ناوگان SkySats این شرکت شامل ۲۱ ماشین مجزا در مکان‌های مختلف مداری است که امکان بازبینی یک منطقه تصویربرداری را تقریبا ۵ تا ۱۰ بار در روز فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید


این شرکت در زیرنویس عکس نوشت: سفینه SN9 کمی در بالا و سمت راست قابل مشاهده است و بالشتک فرود مربع بتونی نزدیک به ساحل است. این تصویر SkySat با وضوح بالا جزئیات مرکز آزمایش را نشان می‌دهد، حتی رنگ اتومبیل‌ها و کامیون‌های پارک شده در این نزدیکی هست.

پرواز Starship که پس از آنکه FAA گفت این رویداد مجوز پرتاب را نقض کرده است، توسط اداره هواپیمایی فدرال تحت بررسی است. این پرتاب در نزدیکی دهکده Boca Chica انجام شد. نمونه اولیه ۱۶۵ فوت (۵۰ متر) بیشتر برنامه پرواز خود را پشت سر گذاشت، این موارد شامل خاموش کردن سه موتور رپتور و رسیدن به ارتفاع هدف تقریبا ۶/۲ مایل (۱۰ کیلومتر) است. سفینه SN9 همچنین یک چرخش افقی پیچیده را انجام داد که لازم است در هنگام ورود مجدد اختیاری در جو زمین پس از پرواز فضایی عملیاتی انجام شود. اما نتوانست محکم به زمین بچسبد و مانند سفینه قبلی SN8 در ۹ دسامبر منفجر شد.

انتشار تصاویر ماهواره Starship SN9 توسط Planet

مهندس اصلی ادغام SpaceX، جان اینسپراکر، گفت: ما داده‌های خوبی به دست آوردیم و هدف اصلی یعنی نشان دادن کنترل وسیله نقلیه در ورود مجدد صوتی، بسیار خوب به نظر می‌رسد. ما از این کار درس‌های زیادی خواهیم گرفت. او در هنگام پخش وب اسپیس ایکس اعتراف کرد دنباله فرود نیاز به کار بیشتری دارد. سفینه SN9 آخرین سری از نمونه‌های اولیه Starship است که از هدف نهایی SpaceX برای ارسال افراد و تجهیزات به مریخ پشتیبانی می‌کند. نسخه پرواز دیگری به نام SN10، در آستانه پرتاب آزمایشی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار