ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مددجویان کمیته امداد تایباد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: از ابتدای امسال، تاکنون به تعداد ۲۸۶ نفر از مددجویان این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامرضا التفاتی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد گفت: این آموزش‌ها در زمینه‌های دامداری، کشاورزی، آرایشگری، خیاطی، کامپیوتر، پرورش قارچ و گلخانه، پرورش مرغ بومی و شترمرغ و بوقلمون بوده است.

او افزود: در راستای توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از ۲۲۷ طرح اشتغالزایی ویژه خانواده‌های تحت پوشش در شهرستان محروم و مرزی تایباد بهره برداری می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تایباد بیان اینکه برای این تعداد طرح در مجموع مبلغ نه میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان از محل اعتبارات امداد و بانکی هزینه شده است؛ ادامه داد: این طرح‌های اشتغالزایی شامل دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، فعالیت‌های صنفی و صنعتی و حمل و نقل می‌باشند و زمینه اشتغال خانواده‌های تحت حمایت و فرزندان آنان را فراهم می‌سازد.

التفاتی با بیان این نکته که یکی از برنامه‌های مهم امداد معرفی فرزندان مددجوی تحت حمایت به صنوف مختلف برای بکارگیری است بیان کرد: در ده ماهه امسال، ۱۸ نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت به صنوف مختلف معرفی و مشغول بکار و علاوه بر دریافت حقوق قانون کار از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شدند.

او تصریح کرد: هم اکنون تعداد چهار هزار و ۸۶۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر نه هزار و ۱۴۷ نفر تحت پوشش خدمات این نهاد هستند.

انتهای پیام// ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.