یحیی سریع: در ماه ژانویه ۶ پهپاد جاسوسی را سرنگون کردیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در گزارش عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در ماه میلادی گذشته اعلام کرد این نیرو‌ها ۶ پهپاد جاسوسی را سرنگون کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، امروز (جمعه) گزارش عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های نبرد علیه دشمن سعودی و مزدوران در ماه میلادی ژانویه را اعلام کرد.

او گفت: در نخستین ماه سال میلادی ۲۰۲۱ در عملیات‌های متعدد ۱۲۸۳ نیروی دشمن کشته و زخمی شدند که ۷۴ مورد از آن نیرو‌های سعودی و ۷۵ مورد از مزدوران سودانی بودند.

یحیی سریع افزود: در این عملیات‌ها ۹۲ خودروی زرهی و تجهیزات نظامی متعلق به دشمن متجاوز منهدم شد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی توانستند در این ماه ۶ پهپاد جاسوسی متعلق به دشمن سعودی-اماراتی را در جبهه‌های مختلف سرنگون کنند.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که این کشور حمایت‌های خود از عربستان در جنگ یمن از جمله فروش تسلیحات به این کشور را متوقف خواهد کرد.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن صلح در این کشور را در گرو توقف کامل حملات و لغو محاصره مردم یمن دانست و گفت موشک‌های یمن برای دفاع از یمن است.

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، نیز در پیامی توییتری در واکنش به ادعای قطع حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی برای توقف حملات به یمن تاکید کرد که یمنی‌ها فریب این ادعا‌ها را در هیچ شکل آن نمی‌خورند.

سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه فاش کرد سرکرده القاعده در یمن از چندین ماه پیش در بازداشت بوده است؛ اقدامی که طبق اعلام این شبکه می‌تواند معدن طلایی از اطلاعات برای آژانس‌های ضد تروریسم در کارزار خود علیه شبکه جهانی القاعده باشد.

طبق اعلام سازمان ملل «خالد باطرفی» سرکرده القاعده در شبه جزیره عربستان بازداشت شده و «سعد عاطف العولقی» نفر دوم القاعده در یمن نیز در طول عملیاتی در شهر الغیضه در استان المهره کشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار