مخالفت دادگاه اسکاتلند با برگزاری همه‌پرسی استقلال

دادگاهی در اسکاتلند پیشنهاد همه‌پرسی برای استقلال بدون اجازه لندن را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارش امروز (جمعه) خود اعلام کرد دادگاهی در اسکاتلند حکمی علیه اجازه «برگزاری همه‌پرسی در این کشور بدون اجازه انگلیس» صادر کرد.

بر این اساس، دادگاه عالی مدنی شهر «ادینبرا» پیشنهاد یکی از حامیان استقلال اسکاتلند برای برگزاری همه‌پرسی را رد کرد.

این فعال حامی استقلال اسکاتلند در تلاش برای مشروعیت دادن به برگزاری همه‌پرسی در پارلمان این کشور بدون کسب اجازه از انگلیس است.

دادگاه ادینبرا نظرات این فرد را نسنجیده دانسته و گفت او هدف مشروعیت بخشی برای برگزاری این همه‌پرسی را در سر ندارد.

سال ۲۰۱۶ همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) برگزار شد. در آن زمان همه حوزه‌های انتخاباتی در اسکاتلند رأی به ماندن در اتحادیه اروپا دادند. دو سال پیش از آن اسکاتلندی‌ها در همه‌پرسی استقلال از لندن، به باقی ماندن در انگلیس رأی داده بودند.

اکنون حزب ملی اسکاتلند مخالف طرح برگزیت است و درصدد است تا همه‌پرسی دیگری برای استقلال اسکاتلند برگزار کند.

هفته گذشته یک عضو کابینه اسکاتلند اعلام کرد این کشور می‌تواند همه‌پرسی استقلال دیگری را پیش از کریسمس سال آینده برگزار کند و گفت: «اگر حزب ملی اسکاتلند پس از انتخابات ماه مه در قدرت باقی بماند، در صورت رد رای گیری برای رفراندوم از سوی نخست وزیر انگلیس، ما به طور یک جانبه برای رای گیری جدید اقدام خواهیم کرد.»

اسکاتلند از سال ۱۷۰۷ جزو پادشاهی انگلیس محسوب می‌شود، اما اکنون در نظرخواهی‌های مختلف مردم این کشور خواهان استقلال شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار