اسکاتلند بار دیگر همه پرسی استقلال برگزار می‌کند

یک عضو کابینه اسکاتلند می گوید این کشور می تواند تا ۶ ماه آینده برای برگزاری همه پرسی دوم استقلال اقدام کند.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک عضو کابینه اسکاتلند اعلام کرد این کشور می‌تواند همه پرسی استقلال دیگری را پیش از کریسمس سال آینده برگزار کند.

مایکل راسل، وزیرامور قانون اساسی، اروپا و خارجه کابینه اسکاتلند روز یکشنبه اعلام کرد دومین رای گیری برای استقلال می‌تواند شش ماه پس از تصویب لایحه رفراندوم در ماه ژوئن، برگزار شود. وی اظهار داشت که اگر حزب ملی اسکاتلند پس از انتخابات ماه مه در قدرت باقی بماند، در صورت رد رای گیری برای رفراندوم از سوی نخست وزیر انگلیس، ما به طور یک جانبه برای رای گیری جدید اقدام خواهیم کرد.

این مقام اسکاتلندی تاکید کرد: بهترین روش اینست که باید شش ماه بین قانونگذاری و همه پرسی زمان وجود داشته باشد. به این دلیل است که مدیران انتخاباتی برای ورود به سیستم به زمان نیاز دارند. اما من امیدوارم که پارلمان جدید بدون تأخیر در این زمینه اقدام کند.

بوریس جانسون پیشتر درخواست برای برگزاری همه پرسی استقلال در اسکاتلند را رد و تأکید کرد که رای گیری قبلی این مسئله را حل کرده است. اما نیکولا استروژن، نخست وزیر اسکاتلند در ماه نوامبر در مصاحبه‌ای با «اسکای نیوز» گفت که هرچه زودتر اسکاتلند به استقلال دست یابد، برای همه اسکاتلندی‌ها بهتر خواهد بود.

پیش از این و در سال ۲۰۱۴، اسکاتلند همه پرسی استقلال از انگلیس را برگزار کرد، ولی این طرح رای نیاورد. اکنون با توجه به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و اصرار اسکاتلند به ماندن در این اتحادیه، باز هم احتمال جدایی اسکاتلند از انگلیس بر سر زبان‌ها افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
از همین الان تبریک
مبروک .
بنفع تون است که مستقل شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
اگر دوباره در اسکاتلند همه پرسی برگزار شود مطمئن باشید این طرح رای می آورد. مگر بوریس جانسون چه کار شق القمری کرده که مردم اسکاتلند دلخوش باشند.
استقلال اسکاتلند برای مردم اسکاتلند مطمئنا عایدی و سود فراوان دارد! الان اسکاتلند اصلا دیده نمشود و به شمار نمی آید...
آخرین اخبار