نخست وزیر اسکاتلند خواستار استقلال سریع از انگلیس شد

نخست وزیر اسکاتلند در اظهاراتی اعلام کرد که استقلال سریع اسکاتلند از انگلیس به نفع همه اسکاتلندی هاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکولا استروژن نخست وزیر اسکاتلند در مصاحبه‌ای با «اسکای نیوز» گفت که هرچه زودتر اسکاتلند به استقلال دست یابد، برای همه اسکاتلندی‌ها بهتر خواهد بود.

وی گفت: «من به طور واضح فکر می‌کنم که بنا به دلایل مختلف، اسکاتلند هرچه زودتر می‌تواند از استقلال برخوردار شود، بنابراین ما آینده خود را ترسیم می‌کنیم، برای همه ما بهتر خواهد بود».

استروژن در حالی موضوع استقلال اسکاتلند را مجددا مطرح کرد که به تاریخ دقیقی برای برگزاری دومین همه پرسی استقلال اشاره‌ای نکرده است. استروژن اما تاکید کرد که مایل است در اوایل دوره بعدی پارلمان اسکاتلند که در سال آینده آغاز می‌شود، این موضوع مجددا مطرح شود.

وی از اظهار نظر درباره برگزاری همه پرسی در پاییز ۲۰۲۱، خودداری کرد. استروژن در این‌باره گفت: «من هیچ چیز را رد و یا تایید نمی‌کنم». وی گفت که به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توان به صورت قطعی درباره برگزاری همه پرسی اظهار نظر کرد.

پیش از این و در سال ۲۰۱۴، اسکاتلند همه پرسی استقلال از انگلیس را برگزار کرد، ولی این طرح رای نیاورد. اکنون با توجه به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و اصرار اسکاتلند به ماندن در این اتحادیه، باز هم احتمال جدایی اسکاتلند از انگلیس بر سر زبان‌ها افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار