چگونه رسید پرداخت الکترونیکی جعلی را تشخیص دهیم؟

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: شهروندانی که خرید‌های اینترنتی انجام می‌دهند مراقب کلاهبرداران باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی اظهار کرد: کلاهبرداری از طریق رسید‌های جعلی الکترونیکی، همواره در کمین کسب و کار‌های فضای مجازی است، در این روش فرد از طریق برنامه‌های «رسید ساز»، با قرار دادن اطلاعات بانکی در برنامه، فیش پرداختی شبیه به فیش برنامه‌های پرداخت تهیه و به فروشنده عرضه می‌کند.

نصرتی افزود: مجرمان سایبری در این ترفند به دنبال خرید از سایت‌ها و فروشگاه‌هایی هستند که بعد از تحویل کالا وجه را دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: این مجرمان هنگام دریافت کالا از پیک با بیان اینکه کارت بانکی به همراه ندارند از فروشنده شماره حساب یا کارت بانکی می‌خواهند تا از طریق موبایل بانک اقدام به واریز وجه خرید کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی تصریح کرد: در فیش‌های اصلی شماره کارت مقصد به طور کامل نمایش داده می‌شود و مبلغ واریز شده بیشتراز سقف مجاز کارت به کارت نیست.

نصرتی با بیان اینکه وقتی رسید انتقال وجه را مشاهده کردید، حتما با موجودی بانک خود چک کنید و سپس جنس مورد نظر را تحویل بدهید، گفت: وجود شماره کارت و نام شما در رسید به هیچ وجه صحت رسید را تایید نمی‌کند.

او اضافه کرد: اگر پیامک انتقال وجه برای شما ارسال شد، حتما با پیامک‌های قبلی بانک چک کنید که از همین شماره ارسال شده باشد، ارسال پیامک از یک شماره جدید را به عنوان سند قبول نکنید.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
خیلی سخته