در فضای مجازی به افراد غریبه اعتماد نکنید

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: بیشتر مشکلاتی که گریبان گیر افراد در فضای مجازی می‌شود ناشی از اعتماد بی‌جا و سپردن کلید حریم خصوصی خود به افراد غیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سرهنگ اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه تصاویر خصوصی همسر وی توسط فردی ناشناس در فضای مجازی انتشار یافته و موجب آبروریزی و هتک حیثیت خانواده او شده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نصرتی افزود: با اقدامات فنی کارشناسان این پلیس، فرد خاطی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام دست به عمل مجرمانه زده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: فرد مورد نظر با مشاهده ادله قاطع پلیس، ضمن اعتراف به بزه ارتکابی خود، اعلام کرد که قبلا خواستگار شاکی بوده و به دلیل جواب رد، به قصد انتقام‌جویی دست به چنین عملی زده بود.


بیشتر بخوانید


سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه راه دادن دیگران به حریم خصوصی خود، مشکلاتی را بوجود آورده و گریبان‌گیر افراد می‌شود، گفت: در پرونده مذکور تصاویر شخصی فرد بزه دیده عامل اصلی گرفتاری وی بود که در اختیار فرد خاطی قرار داشت.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فضای مجازی محلی برای انتقام‌جویی و مزاحمت برای دیگران نیست، هشدار داد: فضای مجازی همانند فضای واقعی قوانین مخصوص به خود را داشته و هر گونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با خاطیان بطور جد برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: جهت دریافت مشاوره و گزارش هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.