مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خبر داد؛

خداحافظی با دفترچه‌های تامین اجتماعی از اول اسفند

حسینی گفت: از اول اسفند نسخه الکترونیکی جایگزین دفترچه‌های تامین اجتماعی می‌شود.

حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با توجه به فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از یکم اسفند سال جاری در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی متوقف می‌شود.

حسینی افزود: به این ترتیب بیمه شدگان و مستمری بگیران صرفا با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه می‌توانند از خدمات مورد تعهد سازمان در مراکز طرف قرارداد بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: نوزادان فاقد کد ملی تا یک ماه می‌توانند از خدمات درمانی با شماره بیمه مادر و افراد فاقد کارت ملی می‌توانند از شناسنامه یا جلد دفترچه‌های درمانی استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: به پزشکان و مراکز درمانی توصیه می‌شود وارد سامانه ep.tamin.ir شوند و با ایجاد کد کاربری به نسخه الکترونیک بپیوندند به این دلیل که از اول اسفند پزشک و درمانگاه باید از سرنسخه خودبرای ارائه دستورات پزشکی استفاده کنند.

او ادامه داد: تقاضا داریم پزشکان و مراکز درمانی از نسخه الکترونیک استفاده کنند و در این صورت سازمان تامین اجتماعی هم سهم خود را ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت به حساب پزشکان و مراکز واریز می‌کند.

حسینی تاکید کرد: موفقیت این طرح بستگی به همراهی مراکز درمانی، پزشکان و دانشکده علوم پزشکی دارد که تقاضا داریم تا پایان بهمن ماه شرایط استفاده از نسخه الکترونیک ایجاد شود.

او با اشاره به مزایای نسخه الکترونیکی ادامه داد: در شرایط شیوع کرونا که ۷۵ درصد مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به کارکزاری‌ها صرفا برای دریافت دفترچه است برای کاهش تردد و تجمع این اقدامات باید صورت بگیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
خیلی مسخره است . چند روز پیش رفتم کلینیک گفتن امروز دیگه پذیرش تامین اجتماعی نداریم چون سیستم بسته است . یه روز دیگه یه جای دیگه هم همه مریض های تامین اجتماعی منتظر موندن تا سیستم بالا بیاد ! بقیه که آزاد بودن ویزیت شدن !!! مسخره است