معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:امسال دربخش کشاورزی استان کردستان۶۰ میلیاردریال تسهیلات کرونایی پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فعله‌گری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:امسال ۱۰۵ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی این استان تسهیلات حمایتی کرونا مصوب دولت را دریافت کردند.

او افزود:در حال حاضر اشتغال حدود ۳۵۰ نفر در واحدهای تولیدی کشاورزی از جمله مرغداری‌ها و گلخانه‌ها تثبیت شده است.

فعله‌گری بیان کرد: تاکنون ۴۵۲ واحد تولیدی در بخش کشاورزی استان برای دریافت حدود ۱۲۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کارشناسان این سازمان پس از بررسی، درخواست بیش از ۲۰۰ واحد را با ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی کرده اند.

فعله‌گری با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در این استان ۴۸۳ واحد آسیب دیده بخش کشاورزی بر اثر گسترش شیوع ویروس کرونا را شناسایی کرده است، گفت: ۴۴۱ واحد مرغداری گوشتی، پنج واحد مرغداری مادر گوشتی، یک واحد تولید ماهیان زینتی و ۱۳ واحد مرکز محصولات گلخانه‌ای سبزی، سیفی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و برخی دیگر واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی از جمله این واحدها هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای کشاورزی متحمل خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در این استان بیش از این میزان است اما این کسب و کارها در زیرمجموعه رسته‌های مورد حمایت دولت نیامده است، افزود: این زیربخش‌ها شامل واحدهای فعال در تولید گوشت قرمز و شیرخام بوده که در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ به علت کاهش تقاضای مصرف به همراه سایر واحدهای مشمول رسته چهاردهم متحمل خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.