معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندارگفت: جهت گیری بانک ها و دستگاه های اجرایی استان در پرداخت تسهیلات حمایتی از واحدهای تولیدی، مورد حمایت دستگاه های نظارتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در سومین جلسه نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و کارگروه بانکی و تامین مالی استان، حمایت دستگاه‌های نظارتی از جهت گیری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را نشان از عزم همگانی برای حمایت از تولید در استان عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه کردستان به نسبت درصد ابلاغی تسهیلات کرونا، رتبه سوم کشور را دارد، افزود: تلاش بانک‌ها در کسب این رتبه جای تقدیر و تشکر دارد، اما همه استان‌ها در حال پیشروی هستند و ممکن است رتبه ما پایین بیاید.

جعفری بیان کرد: پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی از سهم ۴۳۶ میلیارد تومانی استان، فاصله زیادی دارد لذا از بانک‌هایی که پرداختی خوبی داشتند تشکر می‌کنیم و به بانک‌هایی که پرداخت آن‌ها رضایتبخش نیست، یادآوری می‌کنیم که به کردستان به این تسهیلات نیاز دارد و باید تلاش خود را برای جذب این اعتبارات بیشتر تلاش کنند.

اوافزود: می‌خواهیم از این تسهیلات استفاده و مشاغل ۱۴ رسته مشمول آن را حفظ کنیم.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه یادآوری کرد:هدف از برگزاری این جلسه، اول تقدیر و تشکر از بانک‌هایی است که بیشترین پرداختی را داشته اند و دوم اینکه سایر بانک‌ها از آن‌ها الگو بگیرند و از تجاربشان استفاده کنند.

جعفری در خصوص ضرورت تسریع و تسهیل در پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های عامل در استان، اذعان داست: درآمد سرانه استان نصف میانگین کشوریست پس برای ازدواج به تسهیلات بیستری نیاز داریم لذا بانک‌های ناموفق باید از تجارب بانک‌های موفق استفاده کنند.

او هشدار داد: بانک‌هایی که نسبت به عملکرد سال گذشته خود عقب هستند اگر تلاش خود را بیشتر نکنند بیشتر عقب می‌مانند.

جعفری در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ جایگاه سوم استان در پرداخت تسهیلات کرونایی خاطرنشان کرد: تسهیلات کرونایی و ازدواج تسهیلات ضروری هستند و باید با سهل‌ترین شیوه آنرا پرداخت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ضمن تقدیر از بانک‌های استان در افزایش پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ افزود: باید واقع بینانه با طرح‌ها برخورد کنیم و هر طرح را با شرایط خودش بسنجیم و در این شرایط که منابع داخلی بانک‌ها جوابگو نیست این تسهیلات ویژه را نباید از دست بدهیم.

جعفری با اشاره به اینکه چند طرح بزرگ استان در بانک‌ها در سطح ملی در حال انجام هستند،از مدیران بانک‌های استان خواست این طرح‌ها را در بانک‌های مربوطه به صورت هفتگی پیگیری کنند.

او افزود: به نتیجه رسیدن این طرح ها، جزو عملکرد بانک‌های استان خواهد بود.

گفتنی است ؛در پایان این جلسه از مدیران ۳ بانک ملی، ملت و کشاورزی استان که بیشترین پرداخت تسهیلات ازدواج را داشتند با اهداء لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار