تمرینات مشترک ۲ ناو هواپیمابر آمریکایی در دریای جنوبی چین

آمریکا هر بار با ادعای محافظت ناوبری در دریای جنوبی چین و با برگزاری تمرین‌های دریایی در این منطقه موجب افزایش تنش‌ها با پکن می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی، آمریکا با تمرینات مشترک دو ناو هواپیمابر خود در دریای جنوبی چین بار دیگر خشم پکن را در مورد آبهای مورد مناقشه برانگیخت.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، این دو گروه به سرپرستی ناو‌های هواپیمابر «USS» تئودور روزولت و ناو هواپیمابر «USS Nimitz» روز سه شنبه در دریای چین جنوبی تمرینات مشترک خود را انجام دادند. این رزمایش برای نشان دادن توانایی نیروی دریایی آمریکا برای فعالیت در محیط‌های چالش برانگیز و مورد مناقشه طراحی شده بود.

دریادار وریسیمو، فرمانده گروه ناو USS در این باره گفت: از طریق عملیات‌هایی از این قبیل اطمینان حاصل می‌کنیم که از نظر تاکتیکی مهارت کافی برای مقابله با چالش حفظ صلح را داریم و به شرکا و متحدان خود در منطقه نشان خواهیم داد که  از انجام هرگونه فعالیت در آب های آزاد هند و اقیانوس آرام حمایت  می‌کنیم.

این رزمایش چند روز پس از عبور ناو آمریکایی «جان اس مک کین» از کنار جزایر پاراسل تحت کنترل چین در اولین عملیات موسوم به آزادی ناوبری در زمان ریاست جمهوری جو بایدن صورت گرفت.

دریای جنوبی چین  طی چند سال گذشته، دلیل تنش بین آمریکا و چین بوده است. واشنگتن بار‌ها کاروان‌های دریایی را به منطقه اعزام کرده و آن‌ها را با نیاز احتمالی محافظت از آزادی ناوبری در منطقه توجیه کرده است. این عملیات‌ها منجر به حوادث متعددی بین نظامیان چینی و آمریکایی شده است.

 دریای جنوبی چین، موضوع ادعا‌های سرزمینی و دریایی چندین کشور از جمله چین، ویتنام، فیلیپین، مالزی، اندونزی و برونئی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار