نیوزیلند: روابط خود را با میانمار قطع می‌کنیم

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد به دنبال به دست گرفتن قدرت از سوی ارتش در میانمار، تمام روابط سیاسی و نظامی خود را با این کشور قطع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، پس از کودتای نظامی هفته گذشته ارتش در میانمار، از به تعلیق در آمدن روابط سیاسی و نظامی ولینگتن با این کشور خبر داد.

آردرن اعلام کرد: به زودی رهبران نظامی میانمار را از سفر به نیوزیلند منع و از تمام کمک رسانی‌‌ها به این کشور جلوگیری خواهیم کرد.

نخست وزیر نیوزیلند اظهار داشت: کشور ما به زودی به دیگر کشورها که خواستار جلسه ویژه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد میانمار هستند می پیوندد. هدف از برگزاری این جلسه بررسی نگرانی‌ها در مورد کودتای نظامی در میانمار و تاثیر آن بر حقوق بشر  است.

نانایا ماهوتا، وزیر امور خارجه نیوزیلند هم با اشاره به اینکه برقراری دولت به رهبری ارتش در میانمار اقدامی نامشروع است، از ارتش خواست كه فورا رهبران سیاسی منتخب در میانمار را كه هفته گذشته بازداشت شدند، آزاد كند.

اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و انگلیس کودتای نظامی در میانمار را محکوم کردند و خواستار برگزاری جلسه ویژه سازمان ملل در مورد این حوادث شدند. شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرده است: این جلسه در یازدهم فوریه برگزار می‌شود.

هفته گذشته ژنرال مین آونگ هلینگ، رهبر نظامی میانمار قدرت را در این کشور به دست گرفت و  موضع خود را مبنی بر سرنگونی دولت منتخب به دلیل تقلب در انتخابات تکرار کرد و قول داد که ارتش او دموکراسی واقعی را برقرار سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار