قانونی بودن محاکمه ترامپ تصویب شد

در جلسه سنای آمریکا برای محاکمه رئیس‌جمهور سابق این کشور، قانونی بودن استیضاح او تصویب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا از روز سه‌شنبه به وقت محلی روند محاکمه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق این کشور را آغاز کرد.

تیم حقوقی ترامپ با ادعای اینکه ترامپ در میان اعتراضات ۶ ژانویه از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند، همه اتهامات علیه او را به‌شدت رد کرده است. این در حالی است که اکثر مردم آمریکا خواستار محاکمه ترامپ هستند.

ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است که برای دومین‌بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز رأی اکثریت سنا به محکوم کردن او به «تحریک به شورش» عنوان شده است. تفاوت محاکمه دوم در این است که اکنون ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست و در دوره اول او رئیس‌جمهور بود.

این محاکمه به دلیل اتهامات وارد شده علیه ترامپ در ارتباط با یورش به کنگره در روز ۶ ژانویه همزمان با نشست تایید نتیجه انتخابات آمریکا صورت می‌گیرد و پیش‌تر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کیفرخواست اتهام علیه ترامپ را به مجلس سنا فرستاده است.

آغاز محاکمه ترامپ در سنای آمریکا

ماجرا به ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و نشست تائید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا بازمی‌گردد. زمانی که سناتور‌های آمریکایی خود را برای چنین جلسه‌ای آماده می‌کردند، در آن سوی واشنگتن دی‌سی ترامپ به تهییج حامیانش مشغول بود. او از آن‌ها خواست تا برای گرفتن حق خود که همانا پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ است پا پس نکشند. حرف‌های ترامپ برای شعله‌ور کردن آتش خشم هواداران افراطی وی بیش از حد کافی بود. ساعاتی بعد کنگره آمریکا خود را در هجوم حامیان خشمگین ترامپ می‌دید.

پیش‌تر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که کیفرخواست اتهام علیه ترامپ روز دوشنبه به مجلس سنا فرستاده خواهد شد.

در حال حاضر باید ۶۷ سناتور آمریکایی به محکومیت او رأی بدهند و این در حالتی روی خواهد داد که تمامی دموکرات‌های مجلس سنا و ۱۷ نماینده از جمهوری‌خواهان به این مسئله رأی دهند.

چنانچه این اتفاق روی دهد رأی‌گیری دیگری برای ممانعت از ریاست جمهوری دوباره ترامپ انجام خواهد شد.

جدیدترین اخبار مربوط به نشست محاکمه ترامپ در سنا به شرح زیر هستند:

تصویب قانون مربوط به محاکمه

مجلس سنای آمریکا با آغاز جلسه محاکمه، قانون مربوط به روند محاکمه دونالد ترامپ را به تصویب رساند.

نشست محاکمه ترامپ با انتشار و نمایش ویدئویی در سنا آغاز شد. این ویدئو که ازسوی دموکرات‌ها تهیه شده، سخنانی از دونالد ترامپ که حاکی از نقش او در حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره است، به نمایش گذاشته شد.

جیمز راسکین، سناتور ایالت مریلند گفت: «پرونده علیه ترامپ بر اساس واقعیات است. ترامپ وکلای خود را به این نشست فرستاده تا سنا را از شنیدن واقعیت‌ها منع کنند.»

جیمز راسکین، سناتور ایالت مریلند

تیم دادستانی مجلس سنا تصاویری را که شواهد اتهام ترامپ به تحریک برای خشونت را نشان می‌دهد پخش کرد.

آغاز محاکمه ترامپ در سنای آمریکا

رئیس تیم دادستانی: هدف از محاکمه ترامپ حفاظت از خودمان است

رئیس تیم دادستانی با بیان این‌که «ترامپ وکلای خود را برای جلوگیری از اقدام مجلس سنا در برگزاری جلسه محاکمه او قبل از ارائه شواهد فرستاد»، اعلام کرد: «هدف از محاکمه ترامپ حفاظت از خودمان در مقابل رؤسای‌جمهوری است که می‌کوشند تا حاکمیت مردم و کشور را به هرج‌ومرج تبدیل کنند. اگر حمله به کنگره جرمی قابل پیگرد نباشد، پس هیچ‌چیز دیگری نیاز به پیگرد و بازجویی نخواهد داشت.»

رئیس تیم دادستانی مجلس سنای آمریکا 01

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «ترامپ مسئول خطرناکترین حمله به دموکراسی ما در تاریخ آمریکا است.»

جیمز راسکین در ادامه اظهاراتش افزود: «از هر مورخی بپرسید به شما خواهد گفت دوره انتقال دوره مهمی برای آمریکا است و برای دموکراسی لحظه‌اس خطرناک به‌شما می‌رود.»

سناتور ایالت مریلند گفت: «این را تدوینگران قانون اساسی ما می‌دانند و به همین دلیل نیز در قانونی وضع شده که رئیس‌جمهور از اولین روز تا آخرین روز ریاست بر کاخ سفید باید به دموکراسی احترام بگذارد. براساس این قانون، رئیس‌جمهور آمریکا از ارتکاب جرم و جنایت در هر زمانی از ریاست‌جمهوری خود منع شده است.»

وی با بیان اینکه «در واقع دلیل "استیضاح، رد صلاحیت و محکومیت" نیز محافظت از ما از روسای‌جمهوری است که سعی می‌کنند این قانون را نقض کنند و با استفاده از هوادارانشان نتایج را لغو کنند»، ادامه داد: «این قانون باید اعمال شود حتی اگر رئیس‌جمهور درهفته‌های آخر از دوره خود مرتکب چنین جرمی شود. در واقع ما در این زمان بیشتر از هرچیز به این قانون احتیاج داریم، زیرا انتخابات و دموکراسی ما مورد حمله قرار می‌گیرد.»

جیمز راسکین گفت: «ترامپ سعی داشت مجلس سنای آمریکا را در دوره انتقال ریاست جمهوری "ناتوان" جلوه دهد. این تلاش ترامپ درحالی بود که این دوره مهمی برای آمریکا محسوب می‌شود.»

دیوید سیسیلین: ترامپ حامی معترضان کنگره بود

دیوید سیسیلین، سناتور دموکرات و عضو تیم دادستانی محاکمه ترامپ گفت: «پیام توییتری ترامپ در تاریخ ۶ ژانویه بیانگر احساس دقیق او برای حمله به کنگره است. هربار این پیام را می‌خوانم بیش از پیش دلسرد می‌شوم.»

این سناتور آمریکایی افزود: «ترامپ حامی معترضان کنگره بود و آن‌ها را تایید کرد و آن روز را فراموش ناشدنی دانست. استدلال‌های ترامپ علیه استیضاح "کاملا اشتباه" و "موجب حواس‌پرتی" هستند.»

دیوید سیسیلین،  سناتور دموکرات و عضو تیم دادستانی محاکمه ترامپ

برخی سناتور‌های جمهوری‌خواه گفته‎اند هرچه در جلسه محاکمه روی دهد بر نظر آن‌ها تأثیری نخواهد گذاشت.

جان کندی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در این جلسه تاکید کرد: «من فکر می‌کنم نواقصی در کاخ سفید و سنا وجود دارد که نیازی نیست قاضی باشید تا آن‌ها را ببیند. این نواقص اساسی هستند.»

وکلای ترامپ: استیضاح رئیس جمهور سابق یک تصمیم سیاسی بد است

تیم وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شدند که،  استیضاح ترامپ وجهه حزبی به خود گرفته است و نمی‌توان وی را با استناد به اظهارات سیاسی دوران ریاست جمهوری اش استیضاح کرد.

آن ها معتقند، اکثریت دموکرات سنا قصد دارند تا از این استیضاح بمنظور جلوگیری از حضور ترامپ در انتخابات آتی آمریکا استفاده کند.

تیم وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین اعلام کردند که؛ استیضاح ترامپ یک تصمیم سیاسی بد و اقدامی غیرقانونی است.

وکیل ترامپ: دادگاه استیضاح آمریکا را نابود می‌کند

دیوید شوئن، وکیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار کرد: استیضاح ترامپ و در حقیقت این دادگاه آمریکا را نابود خواهد کرد، شاید همانند آنچه که تنها یک بار در طول تاریخ خود (جنگ‌های داخلی آمریکا) شاهد آن بوده ایم.

شکست حامیان ترامپ در سنا/ قانونی بودن استیضاح رئیس جمهور سابق تصویب شد

انطباق فرآیند استیضاح ترامپ با قانون اساسی آمریکا از سوی اعضای مجلس نمایندگان این کشور به تصویب رسید و حامیان ترامپ در جهت غیرقانونی جلوه دادن برگزاری دومین استیضاح وی شکست خوردند.

مجلس سنای آمریکا بامداد با ۵۶ رای موافق در مقابل ۴۴ رای مخالف به قانونی بودن برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در حالی که دوران ریاست جمهوری وی به پایان رسیده است، رای داد.

ادامه جلسه استیضاح ترامپ به چهارشنبه موکول شد

با توجه به تصویب قانونی بودن استیضاح ترامپ، این فرآیند ادامه می‌یابد و طبق گزارش‌های منتشر شده، نمایندگان مجلس سنا قرار است چهارشنبه شب (بوقت محلی)، ادامه این جلسه را برگزار کنند و استدلال‌های موافقان استیضاح ترامپ را بشنوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
خخخخخخ
فکر کنم آخرش بهش مدال بدن.
فقط یه مدت خوداشونو گذاشتن سرکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
سایت رو به حالت فبلی برگردانید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
موهاشو بتراشن و کچلش کنن از همه جالب تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
راست میگیم سایت جدید چشما را اذیت میکنه قبلی خوب بخاطررنگ قرمزش چشمها اذیت نمیشدن اما الان رنگ سفید رنگ خسته کننده ایی هست وسرد جالب نیست لطفا لطفا
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
قبول دارم.خرابش کردید. خیلی قشنگو جالب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
کاشکی ماهم مجلس داشتیم...شفافیت بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
حتی درمورد استیضاح هم باید به امریکا غبطه بخوریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
سایت رو به حالت فبلی برگردانید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
کاش تو ایرانم سران فتنه رو محاکمه می‌کردند!!
Pakistan
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
از قدیم گفتن سیخ بادوم ریشه بادوم را در میاره
اون دفعه که نتونست ولی التهابات امریکا لب مرزه
خدا رو چی دیدی
آخرین اخبار