شومر: محاکمه ترامپ به تعویق نخواهد افتاد

رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا اعلام کرد محاکمه رئیس‌جمهور پیشین این کشور به‌دلیل بحران کرونا در آمریکا به تعویق نخواهد افتاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنای آمریکا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی خبری اعلام کرد محاکمه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور، به‌دلیل بحران کرونا به تعویق نخواهد افتاد.

شومر در این نشست گفت: «محاکمه ترامپ هیچ خللی در روند کاری دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری جو بایدن ایجاد نخواهد کرد.»

این سخنان شومر در واکنش به انتقاد برخی جمهوری‌خواهان مطرح شده که معتقدند محاکمه رئیس‌جمهوری که سِمت خود را ترک کرده زمان مجلس سنا برای تمرکز بر مسائل کنونی را از بین خواهد.

شومر خطاب به این مقام‌های جمهوری‌خواه گفت: «جهت اطلاع افرادی که گفتند ما نمی‌توانیم هر دو کار را همزمان انجام دهیم باید بگویم ما می‌توانیم و انجام خواهیم داد.»

او همچنین اعلام کرد دو نفر از اعضای کمیته بایدن هفته جاری معرفی خواهند شد و جلسه رسیدگی به چنین مسائلی صبح برگزار شده و محاکمه ترامپ بعد از ظهر خواهد بود.

ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است که برای دومین بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز رأی اکثریت سنا به محکوم کردن او به «تحریک به شورش» عنوان شده است.

هزاران نفر از طرفداران ترامپ چند هفته پیش از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن و به‌منظور جلوگیری از تأیید نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ازسوی کنگره، با خشونت به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند.

تفاوت محاکمه دوم در این است که اکنون ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست و در محاکمه اول او رئیس‌جمهور بود. در حال حاضر باید ۶۷ سناتور آمریکایی ترامپ را محکوم بدانند و این در حالتی روی خواهد داد که تمامی دموکرات‌های مجلس سنا و ۱۷ نماینده از جمهوری‌خواهان به این مسئله رأی دهند.

چنانچه این اتفاق روی دهد رأی‌گیری دیگری برای ممانعت از ریاست‌جمهوری دوباره ترامپ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار