آمریکا: ترکیه از سامانه اس-۴۰۰ استفاده نکند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از ترکیه خواست از سامانه اس-۴۰۰ که از روسیه خریداری کرده است استفاده نکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا بار دیگر از ترکیه خواست از سامانه موشک‌های اس ۴۰۰ که از روسیه خریداری کرده است، صرف نظر و از آن‌ استفاده نکند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت موشک‌های اس ۴۰۰ روسیه با تجهیزات ناتو مغایرت دارد، امنیت فناوری ناتو را تهدید می‌کند و مطابق با تعهدات ترکیه به عنوان عضو ناتو نیست. به همین منظور از ترکیه می‌خواهیم از داشتن این موشک‌ها صرف نظر و از آن‌ها استفاده نکند.

این در حالی است که حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، گفت "دولت ترکیه آماده است برای آرام کردن تنش‌ها در خصوص پرونده سامانه موشک‌های اس ۴۰۰ که روابط میان دو کشور متحد ناتو (آمریکا و ترکیه) را خدشه دار می‌کند، از این موشک‌ها استفاده نکند." در عین حال او تاکید کرد: "ما از مذاکره در خصوص مدل مشابه، مدل معمولی موشک‌های اس ۳۰۰ موجود در جزیره کرت یونان استقبال می‌کنیم."

او افزود: ترکیه ناگریز نیست در هر زمانی از موشک‌های اس ۴۰۰ استفاده کند، اما در صورت احساس تهدید، در خصوص استفاده از آن‌ها تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار