گفتگو‌های سعد حریری و مکرون در خصوص بحران لبنان

سعد حریری در دیدار با رئیس جمهور فرانسه در خصوص بحران لبنان بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «سعد حریری» نخست وزیرمکلف به تشکیل دولت در لبنان روز چهارشنبه در حساب توییتری خود اعلام کرد شام را به همراه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه سرو کرده و با وی در خصوص بحران لبنان و دشواری‌هایی که تشکیل دولت جدید در این کشور با آن روبرو است، به بحث و تبادل نظر پرداخته است.

او در حساب توییتری خود نوشت: حریری و مکرون در خصوص دشواری‌های داخلی لبنان که در مسیر تشکیل دولت و راه‌های ممکن برای غلبه بر آن وجود دارد، بحث و تبادل نظر کردند.

وی همچنین اعلام کرد دو طرف در طول این شام دو ساعته، در خصوص تلاش‌های فرانسه برای حل بحران گفتگو کردند.

بنا بر اعلام خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تلاش‌هایی بین المللی را برای نجات این مستعمره سابق خود از عمیق‌ترین بحرانی که این کشور از زمان جنگ داخلی لبنان در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ در جریان بود، در دست دارد. مکرون تلاش دارد تا از طریق نفوذ تاریخی در لبنان، سیاستمدارانی در این کشور را که مخالف همدیگر هستند، به پذیرش یک نقشه راه و تشکیل دولتی جدید برای ریشه کن کردن فساد قانع کند؛ مسأله‌ای که شرط اصلی برای کمک کنندگان بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول برای راه اندازی کمک‌های میلیارد دلاری محسوب می‌شود؛ هرچند این اقدامات تا کنون با شکست مواجه شده است.

سعد حریری که پیشتر نخست وزیری این کشور را بر عهده داشت، در ماه سپتامبر و پس از استعفای مصطفی ادیب، موظف به تشکیل دولت در لبنان شد. حریری تا کنون در تشکیل دولت به منظور تقسیم قدرت با طرف‌های دیگر لبنانی با مشکل مواجه شده است. مقامات فرانسوی می‌گویند پاریس در ابتدا با بر عهده گرفتن مسئولیت از سوی حریری موافق نبود؛ خصوصا آنکه وی پیشتر در اجرای اصلاحات با شکست روبرو شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
تا زمانیکه به بیگانگان ، مخصوصا آمریکاییان و اروپاییان ، تکیه کنید، تفرقه و نفاق بین مردم کشورتان رواج خواهد داشت، چرا که آنها از این نفاق حداکثر سو استفاده را خواهند برد و برای نفع مردمان کشور هیچ کاری انجام نمی دهند. فقط بایستی به مردم کشور اعتماد کرد و کشور را از داخل قوی نمود
آخرین اخبار