مارین لوپن: مکرون «حکم اعدام» اقتصاد فرانسه را صادر کرده است

رئیس حزب جبهه ملی فرانسه مکرون را به دلیل تمدید یک ماهه تعطیلی مشاغل به صدور حکم اعدام برای اقتصاد این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، بازگشایی رستوران‌ها و مشاغل را یک ماه دیگر به تعویق انداخت و تاریخ مشخصی برای بازگشایی برخی صنایع اعلام نکرد.

مارین لوپن، رئیس حزب جبهه ملی فرانسه به این تصمیم مکرون واکنش نشان داد و گفت به دلیل خسارت اقتصادی وارد شده به مشاغل، رئیس جمهور حکم اعدام اقتصاد کشور را صادر کرده است.

او گفت: تصمیم به تعویق انداختن بازگشایی رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های ورزشی برای حداقل یک ماه برای بسیاری از آن‌ها حکم اعدام است. دولت باید فورا مکانیزم مالی موقت ایجاد کند تا از نابودی این کارآفرینان که برای کشور ما ضروری است، جلوگیری کند.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه روز پنجشنبه اظهار کرد وضعیت در کشور فرانسه تغییر نکرده است. وضعیت سلامتی به حالت عادی برنگشته است. تمام فعالیت‌ها و امکاناتی که امروز تعطیل هستند تا پایان ماه جاری بسته خواهند ماند. چشم انداز بازگشایی در ژانویه غیر واقعی است و حداقل به اواسط فوریه موکول می‌شود.

در فرانسه از ساعت ۸ شب تا ۶ صبح مقررات منع رفت و آمد سختگیرانه اعمال می‌شود. در برخی از مناطق شرق منع رفت و آمد شدیدتر به مدت ۱۲ ساعت بین ساعت ۶ تا ۶ صبح برقرار است.

فرانسه در ۱۵ دسامبر از دومین قرنطینه ملی خود بیرون آمد و امیدوار بود که در اواخر همان ماه اماکن پذیرایی را باز کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار