سفر دوباره رئیس جمهور فرانسه به لبنان

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از سفر مجدد خود به لبنان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد نقشه راه فرانسه همچنان مطرح است و از این رو، او تصمیم دارد تا سومین سفر خود را به لبنان انجام دهد.

مکرون که در یک میزگرد رسانه‌ای صحبت می‌کرد، افزود برای راه حل لبنان، راه حل دیگری به جز طرح فرانسه وجود ندارد و او تمام تلاش خود را برای تشکیل دولت انجام می‌دهد.

طبق اعلام خبرگزاری رویترز، مکرون در رأس تلاش‌های بین المللی برای نجات لبنان قرار دارد؛ کشوری که روزگاری تحت قیمومیت فرانسه قرار داشت. مکرون تا کنون دو بار از زمان انفجار بزرگ بیروت در ماه اوت، به بیروت سفر کرده است؛ اما تا کنون پیشرفتی برای تشکیل یک دولت موقت به نتیجه نرسیده است.

مکرون تصمیم داشت برای سومین بار در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به لبنان سفر کند؛ اما سفر وی پس از آنکه ابتلای او به کووید-۱۹ تشخیص داده شد، لغو شد. با این حال، سیاستمداران لبنانی قادر نبوده اند تا از زمان استعفای دولت اخیر در این کشور که در پی انفجار بیروت به وقوع پیوست، به توافقی در زمینه یک دولت جدید دست یابند.

به نوشته رویترز، یک دولت جدید، نخستین گام در زمینه نقشه راه فرانسه است که به دنبال کابینه‌ای خواهد بود که برای مقابله با فساد بومی و اجرای اصلاحات مورد نیاز برای تحریک کمک‌های بین المللی برای اصلاح اقتصادی که با کوهی از بدهی‌ها خرد شده است، گام‌هایی را بر خواهد داشت.

روز چهارم اوت، انفجار محموله نیترات آمونیوم بخش‌های گسترده‌ای از بندر بیروت را ویران کرد که بیش از ۲۰۰ کشته و بیش از ۶ هزار زخمی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
مستقیما در امور دیگر کشورها دخالت می کند.
اخر به تو چه!
آخرین اخبار