اهدای ۱۰۰ میلیون تومان بن معیشتی به مددجویان فارس

۱۰۰ میلیون تومان بن معیشتی از محل موقوفه منصوریه شیراز به مددجویان زیرحمایت کمیته امداد فارس اهدا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل کمیته امداد فارس در دیدار با معاون فرهنگی اوقاف فارس گفت: وحدت و همدلی بین دستگاه‌ها می‌تواند کار خدمت رسانی را زیباتر کند.

بذرافشان در ادامه گفت: اداره اوقاف و کمیته امداد می‌توانند با همکاری و همدلی یکدیگر با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌های ایتام و نیازمند توسط کمیته امداد شناسایی و اطلاعات آنان موجود است؛ خدمات خوبی را به خانواده‌های نیازمند را ارائه دهند.

او یادآور شد: در ۶ ماهه گذشته، ۱۵۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه صاحب دیوانی و مبلغ ۹۲۳ میلیون تومان از محل موقوفه حاج خلیل زالی برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد به این نهاد تحویل و طبق نیت واقف به نیازمندان اهدا شده است.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در این دیدار گفت: بخش اعظمی از نیات موقوفات، بعد از اطعام و عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در حوزه اجتماعی، ایتام و خانواده‌های نیازمند است.

حجت الاسلام صفری مهمترین وظیفه اوقاف را اجرای امینانه نیت واقف عنوان کرد و گفت: این امر به عنوان دین اخروی و شرعی بر دوش ما است و همین کار ما را سخت می‌کند. با توجه به موجود بودن بانک اطلاعاتی کامل نیازمندان در کمیته امداد از بابت همکاری با این نهاد و دیگر نهاد‌های حمایتی است.

معاون فرهنگی اوقاف فارس اضافه کرد: در راستای اجرای یکی از نیات واقفان خیراندیش ۱۰۰ میلیون تومان در قالب بن معیشتی از محل موقوفه سید صدرالدین محمد (منصوریه شیراز) در اختیار کمیته امداد فارس قرار گرفت تا به نیازمندان و ایتام ساکن در اراضی این موقوفه اهدا شود.

در ادامه محمود محبی پور، مسئول امور خیر استان، با اشاره به طرح شمیم خدمت اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور کارآفرینی در جوار بقاع متبرکه برای خانواده‌های نیازمند در قالب تفاهم نامه‌ای با کمیته امدا فارس بسته شده است که امیدواریم هر چه زودتر این امر اجرایی شود.

او در پایان در راستای سیاست‌های ستاد مذکور خواستار تسریع تشکیل بانک جامع اطلاعاتی نیازمندان در حوزه‌های مختلف به منظور خدمت رسانی عادلانه به نیازمندان با حمایت کمیته امداد فارس و سایر نهاد‌های فعال در این حوزه و مجموعه اداره کل اوقاف فارس شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.