واکسن کرونا به سبزوار رسید

نخستین مرحله ایمن‌سازی علیه ویروس کرونا در سبزوار با تزریق واکسن به اعضای کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسن روسی "اسپوتنیک وی" در مرحله نخست عرضه آن در سبزوار، به پزشکان و پرستاران شاغل در بخش مراقبتهای ویژه مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان خط مقدم نبرد کادر درمانی این شهرستان با ویروس کرونا، تزریق شد.مرکز آموزشی، درمانی واسعی سبزوار بطور خاص فقط بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند.

او افزود: ۹۵ ویال واکسن کرونا، متناسب با شمار کادر درمان مراقبتهای ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در اختیار قرار گرفته است که در طی دو روز کار تزریق دوز نخست آن به افراد مشمول اولویت، تزریق  می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: واکسن اسپوتنیک وی که از روسیه وارد ایران شده است به هر نفر در قالب دو دوز مجزا به فاصله ۲۱ روز از دریافت نوبت نخست آن، تزریق می‌شود.


بیشتر بخوانید


 مسلم بیان کرد: آن گروه از پزشکان، پرستاران و دیگر اعضای کادر درمان که بیشترین تماس را برای معالجه با بیماران کرونا را دارند، در نخستین مراحل مراحل عرضه واکسن کرونا آن را دریافت می‌کنند.

 او تصریح کرد: با افزایش روزافزون تعداد شهروندان سبزواری مبتلا به ویروس کرونا و بالارفتن شمار بستری در بیمارستان واسعی این شهر هم‌اکنون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با آغاز چهارمین دوره اوج گیری شیوع ویروس همه‌گیر روبرو شده است.

این مقام مسئول کاهش توجه عمومی نسبت به دستورات بهداشتی پیشگیرانه  را علت اوجگیری مجدد شیوع ویروس کرونا در سبزوار اعلام و تأکید کرد: تنها راه موثر مقابله با شیوع و انتقال ویروس کرونا و بیماری مرگبار حاصل از آن یعنی "کرونا" بیمارستان نیست بلکه محیط عمومی اجتماع، نوع رفتار بهداشتی مردم در سطح جامعه و مواجهه فیزیکی رو در روی شهروندان نیز مؤثر است.

 مسلم  اظهار کرد: اگر توجه شهروندان سبزواری نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی ایمن در سطح جامعه، حضور نیافتن در اجتماعات و کاهش دورهمی‌های خانوادگی با فوریت، دقت و شدت لازم ارتقاء نیابد و وضعیت به منوال کنونی ادامه یابد، تا اواخر بهمن ماه شاهد بحران عمیق‌تر و گسترده‌تر شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خواهیم بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار