فوتبال مشهد در مخمصه/شهرخودرو چشم انتظار حمایت مسئولان است

تیم فوتبال شهرخودرو تنها تیم لیگ برتری فوتبال شرق کشور است اما هر روز خبر‌های بدی از اوضاع این تیم و باشگاه آن منتشر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشکلات تیمداری در ورزش به ویژه در عرصه فوتبال فراوان است، اما برخی چالش‌ها از قبیل ابهام در تامین مالی، سرنوشت مبهم مدیریت باشگاه و از هم پاشیدگی تیم می‌تواند موتور محرک هر تیم ورزشی را از حرکت بازدارد، وضعیتی که هم‌اینک تیم خصوصی فوتبال شهرخودرو را تحت تاثیر قرار داده است.

تیم شهرخودرو تنها تیم لیگ برتری فوتبال شرق کشور و محبوب هزاران فوتبال دوست خراسانی است اما هر روز خبر‌های بدی از اوضاع این تیم و باشگاه آن منتشر می‌شود و بر نگرانی فوتبال دوستان استان می‌افزاید و خاطرات تلخ تیم‌های فوتبال مشهدی را در فصل‌های گذشته برای آنان زنده می‌کند.

با اعتراض جمعی از طلبکاران از باشگاه شهرخودرو در دی ماه گذشته، مسئله مشکلات مالی باشگاه در رسانه‌ها مطرح شد و با وجود تکذیب‌های رحمتی سرمربی این تیم و عدم پاسخگویی حمیداوی مالک باشگاه، در نهایت دادستان عمومی و انقلاب مرکز  خراسان رضوی ۱۳ بهمن ماه از بازداشت یکی از مدیران باشگاه شهرخودرو خبر داد.
 

بیشتر بخوانید


محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر عدم ایفای تعهد این مجموعه در قبال مشتریان خود، دادستانی با توجه به اهمیت موضوع وارد عمل شده است.

پس از آن نیز "وطنخواه" که از مدیران باسابقه باشگاه و تیم فوتبال مشهدی شهرخودرو به شمار می‌رود، سکان مدیریت این مجموعه فرهنگی ورزشی را بر عهده گرفت.
 

بیشتر بخوانید


این در حالی بود که مسئولان باشگاه شهرخودرو تنها دلیل تعیین سرپرست برای این باشگاه را "اتفاقات پیش آمده" برای حمیداوی عنوان کردند.

اکنون علاوه بر مشکلات مالی، تزلزل در مدیریت باشگاه نیز به دغدغه‌های کادر فنی و بازیکنان تیم شهرخودرو افزوده شده است همچنین بعد از جدایی یک عضو کادر فنی تیم که دلیل آن مسائل شخصی عنوان شده بود، سعید جلالی راد دروازه بان تیم شهرخودرو نیز از این تیم خداحافظی کرد و به نساجی مازندران پیوست.
 
دست به دامان مدیران دولتی

تیم طوفان زده شهرخودرو امروز به سواحل کارون رسیده است تا مقابل تیم فولاد خوزستان قرار گیرد، سید مهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو در نشست خبری پیش از دیدار با میزبان، به صراحت به نگرانی بازیکنانش اشاره کرد و گفت: نیم فصل در پیش است و حدود ۶ بازیکن ما با پیشنهادات خوب تیم‌های متمول و بزرگ لیگ برتری روبرو شده‌اند.

او افزود: در حال حاضر باید بازیکنان خود را حفظ و تیم را تقویت کنیم اما با شرایط فعلی نمی‌شود کاری انجام داد، نگران جدایی بازیکنانم هستم لذا از مسئولان استان درخواست می‌کنم  مشکلات را رفع کنند.

 سرمربی تیم شهرخودرو ادامه داد: در حال حاضر مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی تنها افرادی هستند که به شکل ویژه به تیم ما کمک می‌کنند و در کنار سرپرست باشگاه ایستاده اند، اگر هیات فوتبال استان و رئیس آن پا پیش نمی‌گذاشتند، سفر تیم به اهواز انجام نمی‌شد و باید در مشهد می‌ماندیم.

رحمتی بیان کرد: جلساتی برای حل مشکلات تیم در استانداری خراسان رضوی برگزار شده و از نهاد‌های مختلف در جلسات حضور داشته اند، درخواستم این است که زمان زیاد برای جلوگیری از جدایی بازیکنان نداریم لذا استانداری باید در کنار هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان برای کمک به تیم مجوز‌های لازم را صادر کند، با شناختی که از استاندار و معاونین و مدیران دارم به حمایت آن‌ها خوشبین هستم.

او تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی می‌داند که این تیم تنها نماینده لیگ برتری شرق کشور است و در صورت ادامه شرایط فعلی، نمی‌تواند به روند رو به پیشرفت خود ادامه دهد. در تمرین روز پنجشنبه تیم که در مشهد برگزار شد برخی از هواداران و علاقه‌مندان فوتبال به خاطر نگرانی خود در کنار زمین حاضر شده بودند و از اینکه شاید اتفاق بدی رخ دهد و نماینده‌ای از مشهد در لیگ برتر نداشته باشند گلایه می‌کردند.

سرمربی تیم شهرخودرو  تاکید کرد: من و بازیکنانم به هواداران قول می‌دهیم تمام توان خود را برای کسب نتیجه و شاد کردن دل مردم به کار بگیریم اما بخش دیگر کار به مسئولان شهری و استانی باز می‌گردد، اگر مجوز لازم برای کمک به تیم را ندهند کار ما سخت می‌شود و علاوه بر اینکه دیر می‌شود بعد از آن دیگر نمی‌شود کاری برای تیم انجام داد.

رحمتی در خصوص حفظ بازیکنان و تقویت تیم اظهار کرد: با شرایط فعلی نمی‌شود کاری انجام داد لذا مدیران استانی و شهری باید سریعتر برای نجات تیم و جلوگیری از اتفاقات ناگوار اقدام کنند.

برنامه ریزی برای نیم فصل با کمک استاندار و دادستان

احسان اصولی رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: تمام قد از تیم شهرخودرو حمایت خواهیم کرد تا مشکلات ایجاد شده تأثیری در تیم نگذارد، این حمایت در استان هم وجود دارد.

 او افزود: وضعیت فعلی تیم نباید دچار نوسان شود، برای آینده تیم نیز بررسی‌های دقیق و عمیقی صورت خواهد گرفت تا شرایط بهتر شود.

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: با دستور استاندار خراسان رضوی برای تسریع در انجام امور و دستوراتی که دادستان داده است، امیدوارم تا پنج اسفند ماه که آغاز نیم فصل دوم است بتوانیم برنامه باشگاه را تا پایان فصل اعلام کنیم.

اصولی بیان کرد: جدایی یا افزوده شدن بازیکنان و کادرفنی، اتفاق جاری در همه باشگاه‌ها است، این مسئله ارتباطی به اتفاقات اخیر ندارد و تصمیماتی بوده که مهدی رحمتی سرمربی تیم گرفته و به طور کامل در امور تیم مختار است.

با همه بیم و امید‌ها تیم ۱۸ امتیازی شهرخودرو ساعت ۱۶ امروز در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف میزبان خود تیم فولاد خوزستان می‌رود.
 
شهر خودرو با کسب پیروزی در این دیدار می‌تواند جایگاه خود را بین ۱۰ تیم اول لیگ برتر تثبیت کند البته به نظر می‌رسد تیم ۲۰ امتیازی فولاد خوزستان نیز انگیزه بیشتری برای کسب سه امتیاز بازی خانگی امروز دارد.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.