بیش از یک میلیون قطعه مرغ در قم معدوم سازی می شوند

مدیرکل دامپزشکی قم از معدوم سازی بیش از یک میلیون قطعه مرغ در قم در جهت مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، رفیعی،مدیرکل دامپزشکی قم روز شنبه  در جلسه ستاد مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان که در استانداری قم برگزار شد با اشاره به قرار گرفتن در شرایط هشدار آنفولانزای فوق حاد پرندگان  تاکید کرد: مردم باید از خرید مرغ از مراکز غیر مجاز و دوره گرد‌ها خودداری کنند.


بیشتر بخوانید


 او با بیان این که خطر ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان  جدی است، بر خودداری از فروش ماکیان در ابتدای جاده‌ها و دیگر نقاط با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و گفت: مقرر شد تا مرغداری‌هایی که بالای ۹۰ هفته هستند و دوره ایمنی آن‌ها تمام شده است نسبت به حذف بیش از یک میلیون قطعه مرغ آن‌ها اقدام شود که مسئولیت این کار به سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران سپرده شد.

رفیعی از وجود ده میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های قم خبر داد و گفت: با این آمار همه مرغداران و کارگران آن‌ها ملزم به رعایت مقررات امنیت زیستی هستند تا بتوانیم از این معضل به سلامت عبور کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان قم از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیر مجاز حتما موارد را به اداره کل دامپزشکی اعلام کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار