تب برفکی در کمین دام ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در مورد بیماری تب برفکی به دامداران هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، کاووسی رئیس دامپزشکی شهرستان سربیشه گفت: دامداران علاوه بر همکاری با شبکه دامپزشکی شهرستان و پست‌های تابعه، باید نسبت به رعایت موازین قرنطینه‌ای اقدام کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب برفکی، تماس با دام‌های آلوده و ترشحات دام‌های درگیر با بیماری است بنابراین دامداران باید از تردد و جابه‌جایی دام‌های آلوده و بیمار خودداری کرده و آن‌ها را در مکان جداگانه‌ای نگهداری کنند.

کاووسی بیان کرد: دامداران به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی، باید از جابه‌جایی دام‌های تلف‌شده و انتقال آن‌ها به کلینیک‌ها خودداری کنند و در صورت وجود تلفات، مراتب را به اطلاع شبکه دامپزشکی برسانند.

رئیس دامپزشکی شهرستان سربیشه ادامه داد: افرادی که با دام آلوده در تماس بوده‌اند از سرکشی به واحد‌های دامداری غیر درگیر تا حداقل ۴۸ ساعت خودداری کنند زیرا عامل بیماری به راحتی از طریق افراد قابل جابه‌جایی است.


بیشتر بخوانید


او نسبت به فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی واحد دامداری عنوان کرد: ضدعفونی وسایل نقلیه قبل از ورود و خروج، به ویژه در دامداری‌های درگیر الزامی است.

کاووسی اظهار کرد: ضدعفونی کردن بستر و مکان نگهداری دام‌های آلوده و اطراف آن با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مناسب نیز توصیه می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه ادامه داد: دامداران در صورت بروز تلفات در گله، ضمن اعلام سریع موارد بیماری به شبکه دامپزشکی همکاری و مساعدت لازم را برای انجام واکسیناسیون در واحد با اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.