معاون آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

محدودیت انتخاب واحد برای دانشجویان مشروطی، منتفی است

خاکی صدیق گفت: دانشجویان مشروطی می‌توانند با تشخیص معاونان آموزشی دانشکده‌ خود تعداد واحد‌های این ترم را همانند دانشجویان عادی انتخاب کنند.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رفع معضل انتخاب واحد دروس دانشجویان مشروطی در ترم جدید اظهار کرد: دانشجویان مشروطی در ترم گذشته، می‌توانند با تشخیص معاونان آموزشی دانشکده‌ خود تعداد واحد‌های این ترم را همانند دانشجویان عادی انتخاب کنند.

او افزود: از طرف وزارت علوم تسهیلاتی در قوانین آموزشی به دانشگاه‌ها داده شده است، برای مثال دانشجویان در این ترم می‌توانند به علت ویروس کرونا نسبت به ترم‌های گذشته دروس کمتری را انتخاب واحد کنند، همچنین مرخصی تحصیلی بدون احتساب هم به تمامی دانشجویان داده خواهد شد.

خاکی صدیق درباره نظارت بر امتحانات مجازی پایان ترم گفت: در ترمی که به صورت کامل الکترونیکی برگزار شود، حتما چالش‌هایی ایجاد خواهد شد که یکی از آن موارد، برگزاری امتحانات و آزمون‌های مجازی و ارزیابی دانشجویان است.

او ادامه داد: طرحی در وزارت علوم برای نمره دهی عادلانه دانشجویان با مجازی شدن آموزش‌ها مطرح شده که در آن لازم است تا استادان حتما به ارزیابی محصلان در طول ترم اقدام کرده و تنها به نمره پایان ترم دانشجو اکتفا نکنند.

خاکی صدیق تصریح کرد: سبک امتحانات مجازی دانشگاه‌ها باید تغییر یابد، برای مثال دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات حضوری دانشجویان از سبک سنتی یا close book پیروی می‌کنند و دانشجویان از حفظ مطالب را در برگه امتحانی یادداشت می‌کنند، اما در امتحانات مجازی از سبک open book استفاده شده است.

او اضافه کرد: آموزش پیوسته در طول ترم بسیار مهم است و گزارشی که از بسیاری دانشگاه‌ها گرفته ایم اعضای هیئت علمی از این روند پیروی کرده اند، یعنی استادان ارزیابی دانشجویان را در طول ترم جدی گرفته اند و اگر استادی ارزشیابی دانشجویان را تنها با یک روش یعنی فقط از طریق امتحان پایان ترم انجام داده باشد به هیچ عنوان روش قابل قبول و درستی نیست و معاونان آموزشی موظف به نظارت در این قضیه هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان گفت: اگر دانشجویی ادعا کند که استاد مربوطه به ناحق او را انداخته است، برای صحت داشتن یا کذب آن باید معاونان آموزشی و مدیران گروه باید مجدد نمره دانشجو را ارزیابی کنند چرا که این مسئله در امتحانات حضوری هم وجود دارد و تنها مختص به امتحانات الکترونیکی نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
ساناز
۰۳:۲۲ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
آیا این قانون شامل دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اونایی که یهداشت میخونن هم میشه ؟
خب تو این شرایط ممکن اونام مشکلاتی واسشون پیش اومده باشه
چرا هیچکس برای دانشجویان دانشگاهای علوم پزشکی نظارتی نداره چرا برای اونام همچین شرایطی ایجاد نمیکنن
شاید برای اونام تو این شرایط اپیدمی مشکلی پیش اومده باشه اونوقت باید یک سال اضافه بخورن
یعنی هیچ کمکی نباید به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی بشه
کسی پاسخگو هس؟؟؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۰۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
دانشگاه میگه هنوز ابلاغیه به ما ارسال نشده برای حذف محدودیت انتخاب واحد افراد مشروطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
باشه
آخرین اخبار