امیرآبادی فراهانی در موافقت با کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰:

شورای نگهبان بودجه سه دوازدهم را برای سال برگزاری انتخابات رد می‌کند

نماینده قم در مجلس گفت: شورای نگهبان بودجه سه دوازدهم را برای سال برگزاری انتخابات رد می‌کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰  به عنوان موافق گفت: با کلیات بودجه کنونی موافقم؛ زیرا دولت در این اصلاحیه تغییرات خوبی را انجام داده و برای مجلس فرستاده است.

وی افزود: در سال ۹۱ دولت وقت لایحه بودجه را ارائه نکرد و ما در مجلس، بودجه سه دوازدهم تدوین کردیم، اما چون سال ۹۲ سال برگزاری انتخابات بود و مجلس هم بودجه را بر اساس بودجه مصوب امسال انجام داد، شورای نگهبان به دلیل اینکه در لایحه سه دوازدهم بودجه انتخابات پیش بینی نشده بود، آن را تأیید نکرد. در نتیجه برای سال ۱۴۰۰ که انتخابات داریم و بودجه انتخابات در سال ۹۹ پیش بینی نشده، شورای نگهبان بودجه سه دوازدهم را تأیید نخواهد کرد.

نماینده مردم قم ادامه داد: لایحه بودجه قبلی برای اداره کشور مناسب نبود و تصمیم گرفتیم  اصلاح شود، اکنون دولت هم اصلاحات را انجام داده است. بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری درباره سهم صندوق توسعه ملی مازاد بر بشکه، موضوع ۳۸ درصد مطرح بود که در این اصلاحیه رعایت شده است.

امیرآبادی اظهار کرد: دولت حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان کاهش هزینه داده که مثبت است؛ مالیات ها را برای کاهش وابستگی به نفت، حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش داده و به علاوه  انتشار اوراق اسلامی را کاهش داده است.

نماینده قم تصریح کرد: در لایحه اصلاحی دولت، میزان اعتبارات عمرانی افزایش داشته که حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است، البته ارز ۴۲۰۰ تومانی برایش تکلیفی ایجاد نشده که مورد نظر ماست و باید در کمیسیون تلفیق درباره آن تصمیم گرفته شود. اعتبارات قوه قضائیه تقویت شده و البته نه به اندازه کافی؛ مانند اعتبارات نهاد ریاست جمهوری باید بودجه قوه قضاییه هم با وجود سند تحول قضایی افزایش یابد.

وی یادآوری کرد: بر اساس تصمیم هیئت رئیسه، قرار شد پیشنهادهای قبلی نمایندگان و پیشنهادهای جدید اثر داده شود و در بودجه به آن بپردازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار