ادبیات در فروردین ۹۹؛

از درگذشت نویسنده نواندیش حوزوی تا مشخص نشدن تکلیف برگزاری نمایشگاه کتاب

درگذشت نویسنده نواندیش حوزه و مشخص نشدن برگزاری نمایشگاه کتاب، از جمله مهمترین رویداد‌های ادبی فروردین سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی فروردین ماه ۱۳۹۹ در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

انتشار اطلاعیه معاونت مطبوعاتی درباره نسخه کاغذی رسانه‌ها

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه، در خصوص تقویت بخش آنلاین رسانه‌ها و توقف انتشار نسخه کاغذی، توضیحاتی منتشر کرد.


بیشتر بخوانید


رضا بابایی درگذشت

فروردین 99 موسسه فرهنگی شهر کتاب نوشت: رضا بابایی، نویسنده نواندیش حوزوی درگذشت. نوشته‌های روان و دیدگاه‌های روشن او درباره تحولات فکری و فرهنگی جامعه امروز ایران خواندنی بود. او از چند ماه گذشته به بیماری سرطان مبتلا بود.


بیشتر بخوانید


حسن انوشه درگذشت

حسن انوشه نویسنده، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی در روز شنبه (۲۲ فروردین‌ماه 99) در سن ۷۵ سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

افزایش ۱۰ درصدی اعضای پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان

غلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت استقبال از این پایگاه ادبی گفت: در ایام قرنطینه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور استقبال از صفحه‌های مجازی افزایش یافت. این اتفاق برای پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان هم رخ داد. در این مدت حدود ۱۰ درصد به تعداد اعضا افزوده و تعداد اعضا خود به خود بیشتر شد. در این مدت بیش از سیصد نفر به اعضای پایگاه نقد شعر افزوده شد. پیش از این تعداد اعضای این پایگاه بیش از سه هزار نفر بود.


بیشتر بخوانید


ارسال ۴۶۰ اثر به پنجمین دوره جشنواره خاتم

علی اکبر اشعری رئیس پنجمین دوره جشنواره خاتم، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص این جشنواره ادبی گفت: ۴۶۰ اثر برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره خاتم به دبیرخانه این جشنواره ادبی ارسال شد. از میان آثار رسیده ۲۰۰ اثر در بخش بزرگسال و ۲۶۰ اثر در بخش کودک و نوجوان جشنواره شرکت کردند. داوری‌های مرحله اول و دوم جشنواره به پایان رسیده است و ۶۵ اثر در بخش بزرگسال و ۲۰ اثر در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

تصمیمی برای برگزاری یا لغو نمایشگاه کتاب نگرفته ایم

ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای نظارت بر سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری این دوره از نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آنقدر پدیده بزرگی است که ارزش دارد برای تصمیم گیری درباره برگزار کردن یا برگزار نکردن آن صبر کرد و عجله‌ای نداشت. برخی از رویداد‌ها تنها بعد اقتصادی و نشر دارد و برخی از نمایشگاه‌ها صرفا فرهنگی هستند، اما نمایشگاه بین المللی کتاب تهران یک پدیده چند وجهی است. به همین دلیل فعلا با طمانینه درباره برگزار شدن یا نشدن آن تصمیم گیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار