ادبیات در هفته ای که گذشت؛

از راه اندازی سامانه مدیریت نشر تا توقف نسخه کاغذی رسانه‌ها

هفته گذشته ادبیات روز‌های آرامی را سپری کرد و شاهد اتفاق‌های چشمگیر در این حوزه نبودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:

سامانه مدیریت نشر برای الکترونیکی کردن فرآیندهای انتشار کتاب راه‌اندازی می‌شود

زینب پاپی مدیرکل پژوهش، کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به اقدامات مهم اداره کل پژوهش کتابداری و آموزش در سال گذشته گفت: این اداره کل در سه حوزه پژوهش، آموزش و انتشارات فعالیت می کند که در حوزه آموزش، سال گذشته دوره های تخصصی و عمومی (46 دوره) به صورت حضوری و الکترونیکی برگزار شد.

پاپی افزود: این دوره ها برای اعضای هیات علمی، کارشناسان داخل سازمان و سایر سازمان ها برگزار شد و بنا به درخواست سازمان ها و مراکز تخصصی، مدرسان داخلی نیز برای تدریس دوره های تخصصی در حوزه کتابداری و اسناد معرفی شدند.

به گفته وی، از آنجا که سازمان در دو عنوان شغلی کتابدار و کارشناس اسناد و مدارک دارای مجوز از سازمان اداری و استخدامی در حوزه آموزش است، بنابراین عناوین و سرفصل های آموزشی تخصصی در این دو حوزه نیز به روز و برای سازمان اداری و استخدامی نیز تدوین و نهایی شد.

اطلاعیه معاونت مطبوعاتی درباره انتشار نسخه کاغذی رسانه‌ها

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه در هفته‌های گذشته، درخصوص تقویت بخش آنلاین رسانه‌ها و توقف انتشار نسخه کاغذی، توضیحاتی منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بی تردید تلاش شبانه‌روزی همکاران رسانه‌ای در سطح ملی، استانی و بین المللی همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی، نقش موثر و پیشروانه اطلاع‌رسانیِ آگاهی‌بخش، هدفمند و منطبق بر واقعیات کشور را در موضوع مقابله با ویروس کرونا بیش از گذشته نمایان کرد. همراهی همه‌جانبه، همدلانه و مسئولانه رسانه‌ها در هفته‌های گذشته، نمایش مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه در عزم ملی برای پیشگیری، درمان و کاهش تلفات ناشی از این ویروس منحوس، فراگیر بود و قابل ستایش.

با این وجود و در راستای تصمیمات ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا و تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین، همچنین نظرات برخی نمایندگان صنوف مختلف و مرتبط با انتشار نسخه کاغذی رسانه‌ها، عدم انتشار نسخه کاغذی به صورت موقت و همزمان، تقویت فعالیت اطلاع‌رسانی در محیط برخط و شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا به روزنامه‌ها و نشریات در سراسر کشور ابلاغ شد.

 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار