ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

دعوت از مردم برای شرکت در کمپین «در خانه بمانیم»/ تعطیلی ۱۷ روزه اتحادیه ناشران و کتابفروشان

هفته گذشته انتشارات سوره مهر از مردم برای شرکت در کمپین «در خانه بمانیم و سفر کنیم» دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

دعوت سوره مهر از مردم برای شرکت در کمپین «در خانه بمانیم و سفر کنیم»

ورود ویروس کرونا به کشورمان، تعطیلات عید امسال را تحت الشعاع قرار داده و باعث خانه نشینی اجباری مردم شده است اما این بهترین فرصت است که در قرنطینه خانگی و فرار از ویروس کرونا با یار مهربان آشتی کنید و سیستم ایمنی خود را بالا ببرید که به نظر محققان یکی از راه‌های مبارزه با ویروس کرونا است.

برهمین اساس انتشارات سوره مهر با هدف رضایت علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه و سلامت آن‌ها اقدام به راه اندازی کمپین «در خانه بمانیم و سفر کنیم» کرده است که در این طرح مخاطب می‌تواند با مراجعه به سایت (۹۹.sooremehr.ir) با ثبت سفارش خرید از مزایای این طرح استفاده کند.

بازگشایی دسترسی از راه دور اعضای کتابخانه ملی به کتابخانه دیجیتال

دسترسی به کتابخانه ملی دیجیتال این سازمان که بدون محدودیت و به صورت رایگان ۲۳ هزار و سیصد کتاب را برای مطالعه برخط دراختیار علاقه‌مندان قرار داده است از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ برای اعضا از خارج از سازمان باز خواهد شد.

اجرای پویش «کتاب _ خانه» در روز‌های کرونایی/ عرضه گسترده کتاب‌های الکترونیکی و گویا با تخفیف بالا

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک معاونت امور فرهنگی و مرکز فناوری ‎های اطلاعات و رسانه‏‌های دیجیتال با تعدادی از فعالان نشر الکترونیک گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تاکید بر خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع ابتلا به این ویروس، یکی از فعالیت‏های مردم در این ایام می‎تواند کتابخوانی باشد. برخی صاحبان کسب و کار‌های مجازی، پلتفرم‎‏های کتاب الکترونیک و تولیدکنندگان محتوا در این حوزه در اقدامی پسندیده و خودجوش خدماتی مانند تخفیف خرید کتاب و ... به مشتریان خود ارائه کرده‎اند.

وی ادامه داد: برای این منظور معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم شد همگام با این اقدام و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نقشی کوچک در این مسیر ایفا و تسهیلاتی برای خرید کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و ... به مردم عزیز کشور ارائه کنند.

تعطیلی ۱۷ روزه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران

اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اعلام کرد در راستای کمک به تأمین سلامت اعضا و پرسنل ۱۷ روز تعطیل خواهد بود.

افزایش ۳۶ درصدی تعداد عناوین کتاب‌های کودک و نوجوان در بهمن 98

آمار نشر کتاب نشان می‌دهد در بهمن ماه امسال تعداد ۱۲ هزار و ۴۸۳ عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با ۱۱ هزار و ۸۴۹ عنوان کتاب در دوره زمانی مشابه سال گذشته، ۵ درصد افزایش داشته است.

از مجموع ۱۲ هزار و ۴۸۳ عنوان کتاب منتشر شده در بهمن ماه امسال که از سوی هزار و ۵۸۸ ناشر منتشر شده، موضوع کودک و نوجوان از سایر موضوعات سبقت گرفته و با ۲ هزار و ۷۶۵ عنوان پیشتاز است و در مقایسه با بهمن سال گذشته، ۳۶ درصد افزایش را نشان می دهد. موضوعات ادبیات با ۲ هزار و ۴۷۹ عنوان، کمک درسی با هزار و ۹۵۸عنوان و علوم عملی با هزار و ۳۳۱ عنوان در رده‌های بعدی قرار دارند. در حوزه تالیف، موضوع کمک درسی در صدر قرار دارد و موضوعات کودک و نوجوان و ادبیات جایگاه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.