دستگاه خلوص سنج اکسیژن در ایران بومی سازی شد

فتحی از بومی سازی دستگاه خلوص سنج اکسیژن در ایران خبر داد.

هادی فتحی، مخترع دستگاه خلوص سنج اکسیژن  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بومی سازی دستگاه خلوص سنج اکسیژن  اظهار کرد: دستگاه خلوص سنج اکسیژن مدل DSA200 یک دستگاه کاملا الکترونیکی و پرتابلی است که می تواند درصد خلوص اکسیژن افراد بیمار را اندازه گیری کند. 

او افزود: در طراحی و ساخت این دستگاه از جدیدترین فناوری‌های به روز استفاده شده است و در صورتی که میزان خلوص اکسیژن زیر ۱۸ درصد و بالای ۲۶ درصد باشد هشدار می‌دهد.

فتحی تصریح کرد: این دستگاه امروزه بیشتر برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کاربرد دارد که پزشک با استفاده از این دستگاه می‌تواند میزان خالص اکسیژنی را که بیمار به آن احتیاج دارد را اندازه گیری کند که این کار می‌تواند باعث بهبودی هرچه سریع‌تر بیمار شود.

او در خصوص روش کار این دستگاه گفت: دستگاه خلوص سنج اکسیژن یک سنسور کاملا الکتروشیمایی دارد که به لوله دستگاه اکسیژن بیمار متصل می‌شود تا میزان خالص اکسیژنی که به بیمار می رسد را اندازه گیری کند. در واقع این دستگاه به درصد میزان اکسیژنی که بیمار دریافت می‌کند حساس است.

او بیان کرد: ما اولین شرکت ایرانی هستیم که موفق به بومی سازی این دستگاه شده است در حالی که تا قبل از آن واردکننده این محصول بوده ایم که هزینه بسیار زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

فتحی در نهایت افزود: وجه تمایز این دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی علاوه بر قیمت مناسب، دقت بالا و درصد خطای زیر ۱ درصد این محصول است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۰:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
خدا رو شکر امسال که من هر چی خبرها رو خوندم در هر زمینه ای ما بومی سازی داشتیم، ایشالله که از این بومی سازی ها استفاده بشه و دیگه پول برای واردات داده نشه.
آخرین اخبار