در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی برای اولین بار در کشور

مسئول یک استارتاپ از ساخت دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی برای اولین بار در کشور به دست محققان ایرانی خبر داد.

سینا صالحی مسئول یک استارتاپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ابتدا در سال ۲۰۱۰ در مقاله‌ای درباره فناوری دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی توضیح داده شد و سپس در سال ۲۰۲۰ اولین نمونه آن در آمریکا و اروپا رونمایی شد.

او افزود: در ایران نیز دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی توسط یک استارتاپ متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس، برای اولین بار در دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری رونمایی شد.

صالحی درباره تفاوت دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی با نوع عادی این دستگاه، گفت: دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی هوای تنفسی مورد نیاز بیمار را بدون توربین و توربو کمپرسور تهیه می‌کند. در این دستگاه از آمبوبگ اتوماتیک استفاده می‌شود.

او ادامه داد: صفر تا صد دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی تولید شده در مجموعه ما توسط تیم ۷ نفره ایرانی ساخته شده است که در پارک علم و فناوری تربیت مدرس نیز به نمایش گذاشته شد.

این فعال فناور بیان کرد: صفحه لمسی نمایشگر دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی با استفاده از جریان و فشار درون ماسک تنفسی اطلاعات پزشکی مناسبی را در اختیار پزشک قرار می‌دهد و این محصول به صورت لحظه‌ای فشار را به نمایش قرار می‌گذارد تا بیمار  کاملا تحت نظر پزشک باشد. مزیت دیگر این دستگاه سنسور جریان آن است که می‌تواند حجم هوا را کنترل کند.

صالحی درباره قیمت این محصول گفت: دستگاه تنفس مصنوعی اورژانسی یک دهم دستگاه تنفس مصنوعی معمولی قیمت دارد. همچنین قیمت دستگاه تولید شده در مجموعه ما نصف قیمت نمونه خارجی آن است.

او یادآوری کرد: این محصول با توجه به داشتن باتری و قابلیت شارژ مجدد و حمل و نقل آسان می‌تواند در اورژانس ها و آمبولانس‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.