استاندار قم؛

تاکنون مجوزی برای برگزاری اعتکاف در قم صادر نشده است

سرمست گفت: تاکنون هیچ دستورالعملی از ستاد ملی مقابله باکرونا ابلاغ نشده وهمچنین هیچ مجوزی نیز برای برگزاری اعتکاف در قم صادر نشده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، فرماندهی و مقابله با بحران استانداری قم گفت: اگر استثنائا قرارگاه ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری جدیدی پیرامون برگزاری اعتکاف به استان‌ها ابلاغ شود، مبنای عمل قم نیز قرار می‌گیرد.

استاندار قم، در ادامه با بیان اینکه اگر چه این استان همچنان درخصوص ویروس کرونا در شرایط آبی قرار دارد، ولی این امر شکننده است عنوان کرد: با توجه به اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی در چند استان کشور شناسایی شده و مواردی از مرگ ناشی از این بیماری نیز در کشور ثبت شده است، نگرانی از شیوع مجدد این بیماری در قم با توجه به موقعیت جغرافیی استان بسیار زیاد است.

سرمست با بیان اینکه مراکزی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از ۷۰ درصد است باید تذکرات لازم داده شود، افزود: پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، آرایشگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز فروشگاهی از جمله مراکزی هستند که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها روند کاهشی داشته است که باید تذکرات لازم در این زمینه به آن‌ها داده شود.

استاندار قم با اشاره به عملکرد یک ساله این استان در مقابله با کرونا گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا همواره در تصمیم گیری‌های خود، توازن میان سلامت و امینت و همچنین معیشت و وضعیت اقتصادی مردم را مورد توجه قرار داده است و نتیجه این تصمیم گیری‌های این بوده است که قم علاوه بر تحقق جهش تولید، از عملکرد قابل افتخار در زمینه کنترل کرونا برخوردار است.

سرمست با تاکید بر ضرورت انجام کار‌های اقناعی و فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک گفت: استفاده از ظرفیت رسانه‌های استان به منظور فرهنگ سازی و اقناع افکار عمومی در استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

او گفت: هم اکنون قم در رتبه ۳۰ میان استان‌های مختلف از نظر شیوع کرونا قرار دارد که نشان از عملکرد موفق در مقابله و کنترل این بیماری است.

سرمست، با تقدیر از همراهی و همکاری اصناف و اتحادیه استان در رعایت دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های بهداشتی ادامه داد: استفاده از ظرفیت اتحادیه‌ها و اصناف، به منظور کنترل شرایط بازار و دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته‌های پایانی سال ضروری است.

او ادامه داد: تامین کالا‌های اساسی استان درهفته‌های منتهیبه آخر سال به ویژه شب عید، کارگروه‌های مختلف در استان فعال شده‌است.

سرمست با بیان اینکه فعالیت مراکز خودگردان و رفاهی دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروز باید متوقف شود گفت: مراکز رفاهی دستگاه‌های مختلف که در تعطیلات نوروزی سال‌های گذشته برای پذیرش مهمان‌های نوروزی و اقامت استفاده می‌شد با توجه به سیاست‌های نوروز امسال برای محدودیت ترددها، این مراکز نباید محلی برای جذب زائر و مسافر باشد.

استاندار قم، فعال کردن کسب و کار‌های الکترونیکی و ارائه خدمات غیرحضوری به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: کرونا فرصت مناسب برای تغییر در شیوه‌های کسب و کار را فراهم کرد که با وجود اینکه اقدام‌های موثری برای استفاده از ظرفیت‌های کسب و کار‌های الکترونیکی انجام شده، ولی همچنان تا رسیدن به نقطه فاصله وجود دارد.

سرمست با الزام دستگاه‌های اجرایی استان به منظور ارائه خدمات خود به صورت الکترونیکی گفت: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته، هر اداره باید ۳ خدمت پر مخاطب دیگر خود را تا پایان سال به صورت الکترونیکی ارائه دهند.

استاندار قم با بیان اینکه در ایام عید نوروز امسال تاکید بر محدود کردن و هدفمند کردن سفرهاست گفت: اصل بر کاهش سفر‌ها و تردد‌ها در نوروز امسال است و این موضوع بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی باید برنامه ریزی شود.

سرمست با اشاره به شناسایی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان قم، گفت: همواره تصمیم گیری در استان بر اساس نظر دستگاه تخصصی بوده‌است و در این زمینه نیز اظهار نظر سازمان دامپزشکی، مبنای تصمیم در استان است.

استاندار قم با انتقاد از فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون باغ پرندگان قم گفت: انتظار از تمام مجموعه‌های استان این است که مبنای تمام فعالیت‌ها و اظهار نظر آن‌ها بر اساس نظر دستگاه تخصصی باشد.

سرمست  با اشاره به فعالیت واحد‌های متعدد مرغداری در استان گفت: افزایش کنترل‌ها برای جلوگیری از درگیری مرغداری‌های صنعتی قم به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان باید تشدید شود.

استاندار قم با انتقاد از تلاش برخی رسانه‌ها برای حاشیه سازی علیه قم گفت: عده‌ای در تلاش هستند که از هر موضوعی برای تخریب وجهه قم استفاده کنند، ولی این موضوع نباید نافی مسئولیت دستگاه‌های استان در مقابله با چنین موضوعاتی باشد.

او در ادامه با تاکید بر ضرورت ساماندهی روزبازار‌ها در این استان ادامه داد: محوریت سازمان دهی کردن روزبازار‌ها به عهده شهرداری است و در این روند باید فرمانداری با تشکیل کمیته مرتبط نسبت به هماهنگی دستگاه‌های مختلف اقدام کند.

سرمست، گفت: خوشبختانه در قم با فعالیت دستفروشان در پیاده‌رو‌ها مواجه نیستیم که این موضوع نقطه قوتی برای استان است، ولی برای ساماندهی کردن روزبازار‌ها نیاز به مراقبت جدی تری وجود دارد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه تلاش تمام مجموعه استان این است که وضعیت کرونایی در قم به نارنجی و قرمز نرسد گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا پیش از این فعالیت بازار‌های روز و دستفروشان تنها در شهر‌های قرمز باید تعطیل می شود که بر اساس دستورالعمل جدید فعالیت این بازار‌ها در وضعیت نارنجی هم تعطیل می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
گفته بودن تو شهرای آبی برگزار میشه
آخرین اخبار