دریا یار نیست

دریانوردی برای صید کیلکا امسال به دلیل کولاکی بودن دریای خزر ۷ درصد کاهش داشت.

کریم زاده معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه دو بندر صید کیلکا در مازندران فعال است، گفت: ۲۳ فروند شناور صید کیلکا در بندر بابلسر و ۲۱ فروند نیز در بندر امیرآباد فعال هستند.

او با بیان اینکه ۴۰۰ کیلکاگیر مازندرانی در این شناور‌ها فعالیت می‌کنند، افزود: این صیادان امسال ۱۱ هزار تن کیلکا از دریای خزر صید کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد کاهش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران ارزش اقتصادی کیلکا‌های صید شده از دریای خزر را ۶۶ میلیارد تومان و سرانه صید هر شناور را ۲۵۲ تن اعلام کرد و ادامه داد: سرانه صید کیلکا امسال ۲۰ درصد کاهش داشته است.

کریم زاده مهمترین دلیل کاهش صید کیلکا را نامساعد بودن شرائط جوی و کولاکی شدن دریا اعلام کرد و گفت: فعالیت صیادی و شب‌های دریانوردی برای صید کیلکا در دریای خزر به دلیل شرائط آب و هوایی ۷ درصد کاهش داشت.

سه گونه کیلکا معمولی، آنچوی و چشم درشت در دریای خزر زیست می‌کنند که ۹۶ درصد صید مربوط به کیلکای معمولی، سه درصد کیلکای انچوی و یک درصد کیلکای چشم درشت است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار