رهبر انقلاب فتنه برجام را به موقع تشخیص دادند

امام جمعه جیرفت گفت: اگر مسئولی برخلاف نظر رهبری که فتنه برجام را به موقع تشخیص داد عمل کند، منافق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین روح الله اکبری نیا امام جمعه موقت جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن تبریک ولادت امام محمد تقی علیه السلام و امام علی علیه السلام و همچنین توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از گناهانی که در روایات، مذمت شده است، گناه تهمت است، به گونه‌ای که حتی این گناه را شیطان هم نمی‌پذیرد.

او افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند که یکی از نشانه‌های فاسق، تهمت زدن است وکسانی که مردم را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و به آن‌ها تهمت بزنند، همانا گناه بزرگ و آشکاری مرتکب شده‌اند.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: کسی که به دیگران تهمت می‌زند در واقع قلب او مخدوش شده است و تهمت، گناهی درونی است از سویی  دلیل تهمت زدن این است که انسان می‌خواهد دیگران را از صحنه خارج کند و نشانه ضعف شخصیت افراد است.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری نیا گفت: معاویه جهت تهمت به امام علی علیه‌السلام گفت که او، قاتل عثمان است.

او افزود:پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند هر کسی به مرد یا زنی تهمت بزند، خداوند روز قیامت، او را بر تَلّی از آتش نگه می‌دارد تا آن شخص، حرف خودش را در مورد آن مومن پس بگیرد.

او بیان کرد: مومن عزیز خداست، پس به مومن تهمت نزنید چرا که حتی شیطان هم از گناه تهمت زدن، فراری است این در شرایطی است که امروزه گاهی به روحانیون، مدافعان حرم و مداحان تهمت‌هایی زده می‌شود  و بدانید که خدا برای مومنان، جبران می‌کند.

او همچنین گفت: امام صادق علیه السلام از کسانی که اهل تهمت زدن هستند، شِکوه کرده است و بدانید که بهترین زاد و توشه‌ی راه آخرت، تقوا است.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: در هفته پیش رو ایام ولادت امام محمد تقی (ع) و همچنین در سیزدهم رجب میلاد امام علی علیه السلام را داریم.

او افزود: سیزدهم رجب به عنوان روز مرد و پدر نامگذاری شده است و این روز را به همه پدران زحمتکش تبریک میگویم.

او افزود: محبت امام علی علیه السلام خیلی با عظمت است و در روایات داریم، افراد با کسی که محبت او را در دل دارند، فردای قیامت، محشور خواهند شد.

او بیان کرد: رهبری فرمودند که محبت به تنهایی کافی نیست بلکه باید پیرو و رهرو باشیم.

 امام جمعه موقت جیرفت گفت: در آیین هندو آمده که در آخر الزمان، دنیا تاریک است وما این شدت تاریکی را می بینیم دراتفاقاتی مثل آنچه که اخیراً در فرانسه ازدواج با محارم را رسماً آزاد کرده‌اند.

او افزود: امام علی علیه السلام نور است و نور امام علی علیه السلام ظلمت زندگیمان را باید کنار بزند به شرط این که با محبت، پیروی از امام علی علیه السلام را در زندگی داشته باشیم.

او گفت: جردان مسیحی ۲۰۰ مرتبه کتاب نهج البلاغه امام علی علیه السلام را خوانده است پس ما اگر به عنوان شیعه علی تعالیم امام علی علیه السلام را در زندگی به کار ببریم مشکلات دنیای ما حل می‌شود.

او تصریح کرد: در نهج البلاغه میخوانیم که زن، ریحانه است و از او توقع کار سخت نداشته باشیم و در نتیجه امروزه بسیاری از مشکلات خانوادگی از این رو است که زن و مرد، وظایف خودشان را نمی‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین  اکبری نیا گفت: در خصوص مسائل سیاسی در نهج البلاغه می‌خوانیم که در فتنه مانند شتر کوچک باشید، زیرا نه سواری می‌دهد و نه شیر می‌دهد، عظمت نه دی مردم، فتنه را شکست داد.

او افزود: امروز برجام به فتنه، تبدیل شده است، آمریکا و اروپایی‌ها می‌گویند که ایران باید به برجام برگردد اما رهبری فرمودند که باید در خصوص برجام، عمل را ببینیم و رهبری فتنه‌ برجام را تشخیص دادند و فرمودند که ما باید راستی‌آزمایی کنیم و اگر مسئولی خلاف حرف رهبری، حرفی بزند منافق است.

او افزود: امام علی علیه السلام شخصیت مظلومی دارند و در مسائل اجتماعی دستورات بسیار خوبی دارند از مردم می‌خواهم که نهج البلاغه را بخوانند.

او گفت: سیزدهم رجب، ایام اعتکاف است و جلسه ستاد کرونا جهت برگزاری اعتکاف برگزار خواهد شد و اعتکاف در مناطق آبی برگزار می شود.

خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: اعتکاف یک ترم سه روزه‌ خودسازی است که شخص از دنیا بریده و به خدا بپیوندد و اگر نشد اعتکاف را برگزار کنیم رهبری فرمودند کسانی که از اعتکاف محروم شده اند بهتر است که نماز جعفر طیار را بخوانند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نمازجمعه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
"الله اکبر"
بیدار باشیم و بیدارتر از همیشه ...
برای ایران مستقل و پیشرو تلاش کنیم ،کوره راه های زیادی را دست در دست هم طی کرده ایم ، چراغ راهمان شهدایمان... و ولایت فقیه است ،
تا پای جان این راه روشن را برای ( ایران قدرتمند و سالم و شاداب ادامه خواهیم داد ) " انشاالله"
آخرین اخبار