اختلاف آبفا و پیمانکار کام مردم سلطان آباد را تلخ کرد

آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی با وجود تلاش مسئولان هنوز حل نشده است مشکلی که مردم روستای سطان آباد نیز با آن درگیر هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد علایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه شاخص بهره مندی روستا‌های استان از آب شرب بهداشتی با رشد ۲.۹ درصدی از ۴.۶۸ درصد به ۶.۷۷ درصد رسیده است، گفت: در هشت سال گذشته تعداد ۲۵ مجتمع روستایی با تعداد ۳۲۰ روستا و جمعیت ۳۰۹ هزار و ۶۱۳ نفر از آب آشامیدنی برخوردار شدند که تا پایان سال آبرسانی به ۷۲ روستا با جمعیت ۵۱ هزار و ۸۵۲ نفر انجام می‌شود.

او افزود: کار آبرسانی به ۱۳۲ روستا به صورت دائم در حال انجام بوده است و همچنین در ۴۷ روستا نیز آبرسانی به صورت مقطعی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: مطابق اولویت بندی انجام شده و اعتبارات در اختیار، به نحوی برنامه‌ریزی شده که در صورت تخصیص اعتبارات لازم، روستا‌های دارای تنش آبی به حداقل رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۱ روستا‌های دارای تنش آبی در سطح استان نداشته باشیم.

حسین ریاضی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سبزوار نیز با بیان اینکه قبل از آغاز فعالیت دولت یازدهم شاخص بهره مندی از آب روستایی در سبزوار ۷۶ درصد بود، اما در پی هفت سال تلاش در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم به ۹۴ درصد رسیده است، گفت: یکی از اقدامات مهم دولت برای تأمین آب روستایی در سبزوار، اجرای طرح مجتمع آبرسانی ظفر به طول ۲۲۰ کیلومتر است.


بیشتر بخوانید



او افزود: ساکنان ۱۳۰ روستا از مجموع ۱۵۸ روستای شهرستان سبزوار از خدمات شبکه آبرسانی بهره‌مند هستند و همچنین آبرسانی با تانکر سیار در روستا‌های شهرستان سبزوار به کمتر از ۳۰ مورد رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سبزوار ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب سبزوار برای تصفیه و انتقال آب مورد مصرف در روستا‌های این شهرستان ۱۵۵ مخزن با مجموع حجم ۱۷ هزار و ۵۷۰ مترمکعب، ۴۱ ایستگاه پمپاژ و ۳۸ تأسیسات کلرزنی را مدیریت می‌کند.

امان‌الله خدمتگزار، فرماندار شهرستان خوشاب در حالی که قول داده بود پروژه آب شیرین کن این شهرستان در دهه فجر امسال  افتتاح شود در بین مردم این شهر گفت: تا کنون ۵.۵ میلیارد تومان برای نصب و راه اندازی آب شیرین کن سلطان‌آباد هزینه شده است، ولی به دلیل اختلاف آبفای استان با پیمانکار مربوطه این طرح به نتیجه نرسیده است و امیدواریم با رفع مشکلات مربوطه این پروژه به زودی افتتاح شود.

انتهای پیام//ح. ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.