بزرگ‌ترین جفایی که در حق حضرت ابوطالب(ع) شد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:جفا‌های تاریخی بسیاری در حق حضرت ابوطالب(ع)شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در دیدار با دست اندرکاران برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) اظهار  کرد: سه سال محاصره در شعب ابی طالب در حقیقت حرکتی شبیه انقلاب ما در مقابل دشمنان است.

او با اشاره به مظلومیت آن حضرت و جفا‌های تاریخی بسیاری که راجع به ایشان وارد شده است، افزود: بزرگ‌ترین جفایی که در حق ایشان وارد شده است، مسئله ایمان آن حضرت است.

حسینی بوشهری ادامه داد: حضرت ابوطالب (ع) مظهر ایمان است در آن شرایط سختی که وجود داشت در بعضی از موارد ناچار بوده است، مثل اصحاب کهف تقیه کند و ایمان خود را ابراز نمی‌کرد تا دفاعش از پیامبر (ص) صرفا جنبه دفاع از قوم و خویش جلوه کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علاوه بر جنبه ایمانی حضرت ابوطالب(ع)، آن ابعادی که متناسب با شرایط روز جامعه ماست، مثل بعد مقاومت، مسایل سیاسی و اقتصادی، آن حضرت در این موضوع‌ها یک الگوی تمام‌عیار برای انقلاب امروز ما و برای جبهه مقاومت است.

به همت مجمع جهانی اهل بیت (ع)، با هدف تکریم شخصیت مومن قریش، حامی پیامبر اعظم (ص) و پدر امام علی (ع) «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص)» برگزار می‌شود.

علاقه‌ مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه همایش به نشانی قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و یا تارنمای http://ahl-ul-bayt.org/fa/abutalib مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۲۱۳۱۴۱۷ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

این همایش در روز‌های ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

حضرت ابوطالب عبدمناف ابن عبدالمطلب (ع) عموی بزرگوار رسول اکرم (ص)، پدر امام علی (ع)کلیددار کعبه و بزرگ‌ترین حامی پیامبر (ص) و دین اسلام در ابتدای بعثت بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.